P jak Power czyli moc
Wydajniejsza hydraulika
Względem ładowarki 1511 geometryczna objętość pompy hydrostatycznego układu jezdnego wzrosła z 105 do 145 cm3. Maksymalną prędkość jazdy można osiągnąć już przy prędkości 1800 obr./min. Przekładnia Varipower ma trzy zakresy pracy. Przy prędkości powyżej 16 km/h drugi wielotłoczkowy silnik osiowy jest automatycznie wyłączany. Podobnie pozostałe ładowarki, również model TORION 1511 P można zamówić z kinematyką typu P lub Z i amortyzacją wstrząsów. Opcjonalny wysięgnik podnoszący High-Lift umożliwia podwyższenie punktu obrotu łyżki z 3,93 m do 4,51 m. Funkcje automatyczne, takie jak programowalny powrót łyżki lub ograniczenie wysokości podnoszenia i głębokości opuszczania powinny ułatwić pracę. Tak jak w innych modelach TORION, w nowym modelu do wyboru jest obsługa ramienia za pomocą kilku dźwigni, joysticka lub dźwigni wielofunkcyjnej. Za dopłatą do ładowarki Torion 1511 P dostępny jest także system ważenia z programowalnymi ciężarami docelowymi. Maksymalne dostępne natężenie przepływu hydrauliki roboczej Load Sensing w ładowarce Torion 1511 P wynosi aż 228 l/min, czyli o 58 l/min więcej niż w modelu TORION 1511. Trzeci i czwarty obwód hydrauliki mają do dyspozycji natężenie przepływu do 126 l/min przy ciśnieniu 200 bar.
Nowe funkcje
Z tyłu ładowarkę kołową TORION 1511 P można wyposażyć w zaczep pociągowy, sprzęg manewrowy lub zaczep K80 z regulacją wysokości. Ten ostatni, zgodnie z zapewnieniami producenta dysponuje możliwością uciągu przyczep o masie do 20 t, a dopuszczalny nacisk na zaczep to 1,5 t. Dodatkowo dostępny jest dwuobwodowy pneumatyczny układ hamulcowy. Również pozostałe modele TORION z serii średniej – 1177, 1410 i 1511 – w 2022 r. otrzymają nowe możliwości wyposażenia i funkcje. Jedną z głównych nowości jest układ kierowania joystickiem, który jest dostępny jako dodatek do kierownicy i podczas pracy może być używany zamiast niej. W kabinie, w prawym podłokietniku znajdziemy nowy panel obsługowy. Opcjonalnie oferowany jest nowy, zintegrowany i wysoce dokładny system ważenia, a także układ monitorowania ciśnienia w oponach w terminalu. Rura wydechowa może być wykonana z odpornej na korozję stali szlachetnej.
Za dopłatą w dachu kabiny może zostać zamontowanych do 10 reflektorów roboczych LED, które stanowią uzupełnienie dla 2 reflektorów głównych LED z bocznymi reflektorami dodatkowymi. W celu zwiększenia bezpieczeństwa podczas jazdy do tyłu można wybierać spośród różnych elementów wyposażenia, takich jak tylna kamera, akustyczne sygnalizatory ostrzegawcze lub światła ostrzegawcze błyskowe (do wyboru także halogenowe lub LED).
Opr. ap
Fot. Firmowe