Na rynku sprzętu rolniczego trwa batalia, o to która marka zdobędzie najwięcej klientów. Znaczenie ma też to, który dealer jest najlepszy. Claas honoruje najlepszych nagrodą Dealer Roku. O jej przyznaniu decyduje wynik badania poziomu zadowolenia klientów marki Claas. Zadanie nie jest łatwe, ale najbardziej satysfakcjonujące.
Przebieg badania
Coroczne badanie polega na telefonicznej ankiecie, która pozwala ocenić zadowolenie klientów. Obejmuje ono ponad 1400 klientów, którzy kupili maszynę Claas w ostatnich dwóch sezonach.
Pod uwagę brane jest zadowolenie w kilku zakresach, w tym doradztwa przy sprzedaży, usług serwisowych zaopatrzenia w części zamienne. W każdym z tych punktów klienci odpowiadają na wiele pytań, co pomaga na precyzyjne określenie poziomu zadowolenia nabywcy.
Ocena maszyn
Osobnym blokiem pytań są kwestie dotyczące zadowolenia z maszyn. Pomiar prowadzony jest w pięciostopniowej skali ocen, gdzie: 1 to wynik najgorszy, zaś 5 – ocena najlepsza. Klient mówi co mu leży na sercu, a co może pochwalić sprzęt i dealer, więc oceny są obiektywne. Poza tym grupa ankietowanych jest wystarczająco liczna, aby ograniczyć do minimum błędy statystyczne.
Miejsca na podium
W tym roku Claas Polska uhonorował trzech dealerów, którzy osiągnęli najwyższe wyniki w badaniu:
- AGROAS sp. z o.o. sp. k.
- AGRO SZNAJDER sp. z o.o.
- PTH ROLTEX sp. z o.o.
Średnia ocen
Nie mniej istotne są średnie oceny wszystkich dealerów marki Claas w Polsce. Mieszczą się w zakresie od 4,2 do 4,4. To satysfakcjonujące podsumowanie nie tylko w ocenianym roku, ale również wyższe niż w poprzednim.
Claas wyjaśnia, że potwierdza to systematyczny wzrost jakości obsługi klientów przez dealerów. Poza tym wzrosła liczba klientów, którzy zarekomendowaliby innym współpracę ze swoim dealerem marki Claas. Jak zawsze, dealer i serwis idą ręka w rękę, bo od efektów ich pracy zależy rozwój marki na danym rynku.
opr. jj