Tej białoruskiej marki rodem z Mińska chyba nie trzeba nikomu przedstawiać, wszak popularnością dorównują naszym rodzimym Ursusom. Do tej pory z silnikami MMZ nie spełniały jednak najnowszych norm emisji spalin. Od niedawna to się zmieniło.
Belarus z Euro V
W sprzedaży pojawiły się właśnie 3 modele 7. generacji ciągników Belarus spełniające normę Euro 5. Jeden z nich zyskał także rewers, ale w myśl zachowania prostej konstrukcji, jest on mechaniczny. Wspólnym mianownikiem 3 nowych modeli jest 4-cylindrowy silnik Caterpillar
Belarus 923.7 z rewersem
Największych zmian dokonano w modelu 923.7, który wyposażony jest w silnik o poj. 3,6 l generującym moc 95 KM. Synchronizowana skrzynia przekładniowa z 4 biegami, 2 zakresami (polowe/szosowe) i reduktorem (żółw/zając) oraz rewersem ma 14 biegów do przodu i 12 do tyłu. Rozpędza ciągnik do maksymalnie 35 km/h. Przy masie ciągnika 5,3 t, tylny podnośnik udźwignie ponad 4 t. Wyjście układu hydraulicznego stanowią 3 pary szybkozłączy. Ciągnik zyskał także panoramiczną kabinę, klimatyzację i fotel Grammer w standardzie.
Belarus 952.7
Drugą nowością jest model 952.7, który ma taką samą przekładnię i silnik, jak wyżej opisywany model – z tą różnicą, że w 952.7 jednostka napędowa generuje moc 90 KM. Kolejną różnicą są mechanicznie sterowane: podnośnik i układ hamulcowy, które w 923.7 są sterowane hydraulicznie. Belarus 952.7 jest też nieznacznie mniejszy gabarytowo.
Belarus 1220.7
Również 4-cylindrowy silnik Caterpillar drzemie w modelu 1220.7, który dysponuje mocą 122 KM. Przekładnia 16/8 ma 2 zakresy, 4 biegi i reduktor – podobnie, jak w poprzednich wersjach ciągników. Prędkość maksymalna to 37 km/h. Pompa hydrauliczna o wydajności 47 l/min zaopatruje w olej 3 pary wyjść hydraulicznych i zapewnia udźwig podnośnika na poziomie 4,2 t. z Obciążnikami masa 1220.7 wynosi 5,6 t.
Już wkrótce więcej o nowych ciągnikach Belarus przeczytacie na łamach magazynu profi.
opr. aj
fot. Jakubek