StoryEditor

Centrum Szkoleniowe John Deere

Firmy, które oferują coraz bardziej zaawansowane rozwiązania techniczne muszą mieć dobrze przygotowanych fachowców. 

14.10.2021., 00:00h

Taka potrzeba rynku sprawia, że John Deere systematycznie szkoli swoich pracowników, co pozwala utrzymać wysoki poziom usług. W tym celu w Tarnowie Podgórnym powstało Training Center, czyli nowoczesne centrum szkoleniowe.

Nie tylko szkolenia online

- Szkolenia organizujemy w trzech obszarach. Pierwszy to szkolenie serwisantów, czyli pracowników naszej sieci dealerskiej, odpowiadających za techniczne zabezpieczenie maszyn klientów. Druga część to szkolenia sprzedażowe dla handlowców, również pracowników naszych dealerów, którzy sprzedają maszyny naszym klientom. Trzecia część związana jest z "Dealer development", czyli dla szefów sprzedaży, handlowców, pracowników dealera i serwisu – wylicza Tomasz Kalociński, Manager Training Center & Training Shared Services w John Deere Polska.
Co ważne Training Center realizuje również szkolenia w ramach tzw. John Deere International Sales, czyli także dla krajów z Europy Środkowej i nie tylko. Wówczas odbywają się one zarówno online ze studia video zlokalizowanego również w Tarnowie Podgórnym, jak i stacjonarnie – w siedzibie lub w ustalonej lokalizacji.


Inwestycja w Training Center

  • laboratorium elektryki i elektroniki oraz laboratorium hydrauliki - przygotowano specjalne tematyczne panele funkcjonalne, które pomagają w praktycznym szkoleniu mechaników;
  • studio blue screen, w którym ustawiono kamery i sprzęt do nagrywania. Poza tym jest sprzęt do nagrań typu walk around w hali i transmitowania tego na żywo w trybie online;
  • studio VR (Virtual Reality) – jedyne takie miejsce w John Deere w Europie poza fabryką Mannheim, gdzie udało się uruchomić studio VR (Virtual Reality), w którym można, zakładając gogle i używając kontrolerów przenieść się do wirtualnej rzeczywistości. Dzięki temu można się poruszać między modelami maszyn i ich komponentów, wykonywać przekroje, zdejmować elementy, demontować, montować, przemieszczać w przestrzeni, dokładnie obejrzeć maszynę – np. cały ciągnik. To nowość w branży i przyszłość szkoleń, więc nie wykluczone są kolejne inwestycje w tym obszarze w przyszłości.

Szkolenia podstawowe

John Deere znajduje się w przełomowym momencie w swojej historii, także w Polsce. Obecnie wdrażana strategia Dealer Jutra 3.0 oznacza zmiany, także kadrowe w strukturach dealerskich. Restrukturyzacja sieci dealerskiej powoduje, że dużą część tych szkoleń John Deere poświęci na pracę u podstaw, inwestując w pracowników.

- Pakiet startowy, czyli szkoleń podstawowych mechanika dotyczy osób zatrudnionych u dealera obejmuje obsługę naszego narzędzia diagnostycznego Service Advisor, podstawy elektryki i elektroniki, hydrauliki oraz diagnostyki pojazdu. Każda osoba znajdująca się w strukturach JD przechodzi szkolenie z całej gamy modelowej produktów John Deere. Po takim pakiecie startowym młoda osoba po pierwsze: zna nasze produkty, czym się zajmujemy, czego się spodziewać po naszej gamie modelowej. Po drugie: ma szeroką wiedzę techniczną z kilku dziedzin, która jest jej potrzebna i jest wstępem do rozpoczęcia pracy – dodaje Tomasz Kalociński. Powyższy pakiet przydatny jest też dla osób przechodzących do branży rolniczej z innych branż, np. automotive, pojazdów ciężarowych, maszyn budowlanych.

Zaawansowani mechanicy

Dla osób bardziej doświadczonych przygotowuje się kontynuację pod konkretną gamę modelową, np. ciągników serii 7, 8 i 9, kombajnów, sieczkarni, szczególnie, że istotny staje się trend specjalizacji mechaników w danej kategorii maszyn. Szczególne znaczenie mają szkolenia dotyczące rolnictwa precyzyjnego. Wystarczy wskazać na to, że jeśli ktoś już skorzystał z produktów związanych z rolnictwem precyzyjnym, prawdopodobnie nigdy nie wróci do tradycyjnych rozwiązań.

Wiele szkoleń

- Program podstawowy dla nowego mechanika bez problemu można wykonać w ciągu 12 miesięcy od zatrudnienia. Jednak taki proces bardzo dobrze zdaje egzamin w cyklu dwuletnim i do tego dążymy. W roku fiskalnym 2022 chcielibyśmy dzięki naszemu studiu online, dodatkowemu trenerowi technicznemu oraz zaangażowaniu zespołu sprzedażowego, podwoić liczbę z 2021 i uzyskać około 10 tysięcy godzin. W zasadzie naszym centrum szkoleniowym od września do kwietnia prawie w każdym tygodniu odbywa się co najmniej jedno szkolenie, a w niektórych miesiącach trzy szkolenia jednego dnia. Czyli w jednym tygodniu odbywają się czasami aż trzy szkolenia na raz. Dzięki zapleczu, jakie stworzyliśmy, jesteśmy w stanie być dość elastyczni i takie działania jednocześnie wykonywać - podsumowuje Tomasz Kalociński.

opr. jj

20. kwiecień 2024 17:20