Zetor Major na dobre zagościł w rodzimych gospodarstwach. Model ten należy do najchętniej kupowanych. Jednak rosnące wymagania, co do spełniania coraz bardziej rygorystycznych norm emisji spalin spowodowały zmianę jednostek napędowych w ciągniku Major.
Wraz ze zmianą silnika została poszerzona gama modeli. Obecnie są one oferowane z oznaczeniem Major 60 i 80. W obu zastosowano silniki Deutz AG TCD 2.9 L4 z układem zasilania common rail, turbosprężarką i z katalizatorem DOC. Dzięki niemu silnik spełnia wymagania normy spalin Stage IIIB. Model 60 ma pod maską 61 KM, 80 – 75 KM. W układzie przeniesienia napędu zastosowano skrzynię 12/12, która pozwala na osiągniecie maksymalnej prędkości 30 km/h. Ponadto ciągniki Major są wyposażone w mokre hamulce tarczowe ze sterowaniem mechanicznym. Podnośnik o udźwigu 2400 kg i układ hydrauliki zewnętrznej zasila pompa o wydatku 50 l/min.