Pod kolejną największą serią ciągników Zetor Forterra HD kryją się modele 130, 140 i 150 o mocach odpowiednio 127, 135 i 147 KM. W porównaniu z mniejszymi modelami, te nowe wyróżniają się m.in. wielowahaczową amortyzowaną przednią osią o zwiększonej nośności. Jej sterowanie odbywa się z kabiny.
Warto dodać, że mechanizm różnicowy w przednim moście jest wyposażony w blokadę. Kolejne zmiany są widoczne w amortyzowanej kabinie i nowym panelu sterowania. Operator ma też do dyspozycji elektronicznie sterowane sekcje rozdzielacza z regulowanym przepływem i czasem. Zwiększono wydatek osiowej pompy hydrauliki do 120 l/min. Tylny TUZ jest III kategorii, a hydraulikę zewnętrzną stanowią cztery rozdzielacze. Producent wzmocnił oś tylną i poszerzył ją o 226 mm, a przednia jest szersza o 75 mm w porównaniu z dotychczas oferowanymi. Zwiększył się również rozstaw osi do 2720 mm. W modelu 150 zastosowano elektronicznie sterowaną pompę paliwa. Zwiększono również skuteczność układu hamulcowego. Z przodu można zamontować większą ilość obciążników.