StoryEditor

ZETOR FORTERRA HD 140 w finale konkursu Tractor of the Year 2017

21.05.2020., 00:00h

ZETOR FORTERRA HD 140 z rozwiązaniem emisyjnym STAGE IV, zakwalifikował się do finałowej siódemki ciągników dwudziestej edycji konkursu Tractor of the Year w najbardziej prestiżowej kategorii Ciągnik Roku 2017.

Walory ciągników ocenia jury złożone z 25 dziennikarzy czołowych czasopism rolniczych z 23 krajów europejskich. Do głównych kryteriów oceny należą możliwości maszyny, wyposażenie, innowacyjność i design. Wyniki konkursu zostaną ogłoszeni 9 listopada w Bolonii we Włoszech na Międzynarodowych Targach Rolniczych EIMA.

FORTERRA HD jest napędzana oszczędnymi silnikiemi ZETOR z 16-zaworową głowicą, spełniającym normę emisji spalin Stage IV/Tier 4F. Silniki ma dobre przyspieszenie i łatwo uruchamia się w niskich temperaturach. Wyniki niezależnych testów Uniwersytetu Mendla w Brnie wykazały, że silniki z rozwiązaniem emisyjnym STAGE IV zużywają o 15–20% mniej paliwa niż jednostki napędowe poprzedniej generacji.

Skrzynia biegów FORTERRY HD oferuje większą liczbę możliwych do wykorzystania biegów, dzięki czemu utrzymuje optymalne obroty silnika w polu i podczas transportu, co wpływa na oszczędne zużycie paliwa. W najczęściej używanym zakresie roboczym skrzynia biegów oferuje 13 biegów z obciążeniem ciągnika w zakresie roboczym prędkości 4–12 km/h. W sumie skrzynia biegów dysponuje 30 biegami do przodu i 30 biegami do tyłu.

Obsługę maszyny ułatwiają takie elementy, jak: PowerClutch – przycisk sprzęgła na dźwigni zmiany biegów, PowerShift – trzystopniowy wzmacniacz momentu,  PowerShuttle – rewers hydrauliczny.

Elektrohydraulika Bosch zapewnia ciągnikowi wysoką efektywność w trakcie pracy z podłączonymi urządzeniami. Dwa pomocnicze siłowniki hydrauliki zapewniają równomierne obciążenie ciągnika i maksymalną siłę podnoszenia do 85 kN (8500 kg). Forterra HD ma 4-sekcyjny rozdzielacz hydrauliki z obsługą elektrohydrauliczną. Unikatowy system HitchTronic mierzy opór gleby podczas orki i na podstawie aktualnych wartości automatycznie reguluje tylny zaczep trzypunktowy. W ten sposób uzyskuje się oszczędność paliwa 5–7%.

Ciągnik jest wyposażony w przestronną kabinę. Na logicznie uporządkowanym wielofunkcyjnym panelu umieszczono wszystkie ważne elementy sterownicze. Wysoki komfort jazdy zapewnia amortyzowana przednia oś, która działa jako układ dwóch niezależnie amortyzowanych półosi. Ciągnik ma 100% blokadę mechanizmu różnicowego. Automatyka kierowania na uwrociu ogranicza liczbę czynności wykonywanych przez kierowcę podczas każdego zawracania,  dzięki czemu ułatwia obsługę ciągnika i zapewnia mu większe możliwości manewru..

21. wrzesień 2024 17:35