W ciągu pierwszego półrocza 2017 roku Kubota odnotowała zwiększenie udziału w rynku ciągników rolniczych. Dla japońskiego producenta ten okres zakończył się sprzedażą 525 nowych ciągników rolniczych, co daje 12,7% udziału w rynku oraz drugie miejsce w ogólnym rankingu sprzedaży.
– Rynek ciągników wrócił do stanu sprzed dopłat, dlatego klienci są bardziej wymagający i coraz rozważniej podchodzą do zakupu nowej maszyny. Bardzo duży wpływ na decyzję zakupową mają koszty eksploatacji czy serwisowania maszyn. Kubota oferuje ekonomiczne ciągniki, które cechuje bardzo wysoka, japońska jakość. Dlatego nasze maszyny zyskują coraz większą popularność wśród polskich klientów. Nie bez znaczenia jest bardzo korzystna i elastyczna oferta finansowania fabrycznego – mówi Michał Poźniak, Szef Działu Sprzedaży maszyn rolniczych w firmie Kubota.
Najpopularniejszym ciągnikiem po raz kolejny okazał się model L5040, który dzięki wąskiej budowie, niewielkim promieniu zawracania oraz prostej, niezawodnej konstrukcji doskonale sprawdza się w pracach rolniczych, sadowniczych i komunalnych. W omawianym okresie zarejestrowano 80 sprzedanych egzemplarzy. Popularny w tym czasie był również model Kubota M7060, zarejestrowany w liczbie 68 sztuk. Ogromnym sukcesem jest ciągle rosnący udział rynkowy japońskiego producenta w segmencie maszyn do 49 KM. Kubota jest również liderem w segmencie ciągników sadowniczych, gdzie udział rynkowy wynosi 31%.
Kubota to nie tylko specjalistyczne maszyny sadownicze i uniwersalne traktory. W pierwszym półroczu sprzedanych zostało także 70 ciągników o mocy powyżej 130 KM. Wart odnotowania jest również debiut serii M5001, następcy popularnych modeli M8560 i M9960. Oprócz ulepszonej jednostki napędowej spełniającej normę Stage IV final, w nowej serii wprowadzono wiele poprawek dotyczących ergonomii i komfortu pracy. Ciągniki serii M5001 są dostępne w sprzedaży od maja i w tak krótkim czasie zarejestrowano 38 egzemplarzy.
– Na polski rynek weszliśmy 13 lat temu, nasi klienci szybko przekonali się o jakości i niezawodności naszych produktów co odzwierciedlały wyniki sprzedaży. Cieszy nas rosnąca popularność marki. Druga pozycja w rankingu producentów to dowód zaufania jakim polscy rolnicy darzą japońską markę. Nie osiadamy jednak na laurach, słuchamy uwag naszych klientów oraz stale powiększamy ofertę marki Kubota na polskim rynku. Walczymy o pozycję lidera w branży ciągników rolniczych – podsumowuje sukces Maciej Rujner, Dyrektor Zarządzający marki Kubota.
Jeszcze w tym roku Kubota planuje wprowadzenie nowej serii uniwersalnych i zwrotnych ciągników kompaktowych oraz kosiarki benzynowej. Po zakupie przez koncern Kubota firmy Great Plains, produkującej duże maszyny uprawowe, Japończycy coraz śmielej mówią również o wprowadzeniu nowej serii ciągników, będącej uzupełnieniem oferty producenta w zakresie dużych mocy.