Podsumowanie działalności firmy Sumi Agro w 2014 r. oraz plany Spółki na najbliższy sezon, to tematyka konferencji prasowej, która odbyła się 27 listopada w Warszawie.
W ubiegłym roku rozszerzono zakres stosowania kilku znanych produktów z oferty firmy. Rozszerzenie etykiety rejestracyjnej insektycydu Mospilan 20 SP dotyczy rejestracji bazowej oraz upraw małoobszarowych. W rzepaku ozimym przywrócona została możliwość zwalczania szkodników łodygowych – chowacza brukwiaczka i chowacza czterozębnego. Znaczącym osiągnięciem firmy jest duża liczba zastosowań Mospilanu w uprawach małoobszarowych. Insektycyd może być stosowany w większości upraw sadowniczych, w uprawie większości gatunków warzyw oraz wszystkich gatunków roślin ozdobnych w gruncie i pod osłonami. – Mospilan, po zakończeniu prowadzonych rejestracji, czyli od sierpnia br. jest na polskim rynku insektycydów produktem o najszerszym spektrum zwalczanych szkodników. Ma obecnie ponad 250 zastosowań – powiedział Paweł Banach, dyrektor rejestracji i rozwoju produktu.
Od lipca do grona rekordzistów dołączył Topsin M 500 SC – fungicyd do zwalczania wielu chorób w uprawach roślin rolniczych, sadowniczych, warzywnych, ozdobnych i leśnych. Łączna liczba zastosowań na określony w nowej etykiecie rodzaj rośliny uprawnej i choroby przekracza 130.
We wrześniu została zakończona procedura rozszerzenia rejestracji Yamato 303 SE. Fungicyd może być stosowany w uprawie zbóż do zwalczania szerokiego spektrum chorób podstawy źdźbła, liści i kłosów. W rzepaku ozimym Yamato zwalcza czerń krzyżowych, szarą pleśń, suchą zgniliznę kapustnych, mączniaka prawdziwego, a w uprawie buraka cukrowego – chwościka buraka oraz brunatną plamistość liści. W etykiecie-instrukcji stosowania doprecyzowany został opis działania środka. Dzięki zawartości tiofanatu metylowego, który jest dobrze pobierany również w niskich temperaturach, produkt może być stosowany w uprawach zbóż ozimych oraz rzepaku ozimego od wczesnej wiosny, gdy temperatura powietrza przekracza 5°C.
W październiku zakończono procedurę rozszerzenia rejestracji fungicydu Kendo 50 EW. Dotychczas środek przeznaczony był tylko do ochrony pszenicy ozimej, teraz zyskał możliwość stosowania także na plantacjach pszenicy jarej i jęczmienia jarego. Kendo może być też stosowany do ochrony przed mączniakiem prawdziwym jabłoni, grusz, winorośli oraz roślin ozdobnych w uprawie szklarniowej.
Portfolio firmy zostało w minionym sezonie wzbogacone także o nowe produkty. Jednym z nich jest Fezan Plus 226 SC – fungicyd zbożowy do stosowania w uprawie pszenicy ozimej. Środek zawiera działający układowo tebukonazol oraz chlorotalonil o działaniu powierzchniowym, dzięki czemu stanowi doskonałe narzędzie do walki z chorobami liści i kłosa, a w szczególności z septoriozami. Substancja czynna o działaniu kontaktowym przyczynia się do przeciwdziałania powstawaniu odporności.
Kolejną nowością jest przeznaczony do ochrony pszenicy ozimej fungicyd Matsuri 250 EC. Środek skutecznie zwalcza sprawców mączniaka prawdziwego zbóż i traw, rdzy brunatnej, brunatnej plamistości liści, septoriozy liści, septoriozy plew, fuzariozy kłosów. Nowością jest także dwuskładnikowa zbożowa zaprawa nasienna do stosowania w pszenicy ozimej − Biosild Top 370 FS. Zawiera tetrakonazol oraz tiofanat metylu. Dzięki zawartości tiofanatu metylowego, który nie wchodzi w skład żadnej innej zaprawy zarejestrowanej w Polsce, stanowi wartościowe uzupełnienie tego segmentu. Środek jest szczególnie przydatny do zwalczania chorób fuzaryjnych w początkowym okresie rozwoju rośliny uprawnej.
W nadchodzącym sezonie firma Sumi Agro będzie kontynuowała cieszącą się dużą popularnością i promującą proekologiczną działalność akcję „Budujemy populację owadów zapylających”. W ramach inicjatywy prowadzona jest kampania informacyjna na temat owadów zapylających i ich roli w kształtowaniu plonu roślin uprawnych. – W nowym sezonie przekażemy kolejne 1000 sztuk domków z gniazdami murarki ogrodowej, przekażemy kolejne skrzynie z gniazdami tego owada do wykorzystania w sadach produkcyjnych oraz będziemy kontynuować spotkania w ośrodkach pokazowych, w których można zapoznać się z hodowlą tej pszczoły i efektami jej pracy – powiedziała Urszula Filipecka, dyrektor marketingu firmy.