W środę 1 października w Warszawie odbyła się konferencja prasowa zorganizowana przez Bank BGŻ. Bank od kilku lat przygotowuje raporty dotyczące sektora rolno-spożywczego. W tym roku tematem raportu opracowanego przez analityków banku we współpracy z naukowcami ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego były „Skuteczne strategie sprzedaży w przemyśle spożywczym”. Badania zostały przeprowadzone wśród ponad 300 menedżerów firm z sektora rolno-spożywczego. Z analizy raportu wynika, że kanały dystrybucji produktów spożywczych zmieniają się w czasie, a ich rozwój skutkuje wzrostem sprzedaży. Główny ekonomista Banku BGŻ – Dariusz Winek podkreślił, że dla średnich i dużych firm najbardziej perspektywicznym kanałem dystrybucji żywności jest eksport, niezależnie od kryzysu na Ukrainie. Według analiz raport na rynku krajowym, najszybszego wzrostu sprzedaży można spodziewać się w sieciach sklepów małopowierzchniowych (do 400 m2). Sukcesywnie rośnie również rola produktów sprzedawanych, jako marki własne w sieciach handlowych. Autorzy raportu prognozują, że w przyszłości (po 2020 roku) wzrośnie rola e-handlu. Przemawia za tym systematyczny wzrost liczby osób kupujących żywność przez Internet. Obecnie w Polsce zakupy żywności przez Internet robi pond 5% społeczeństwa, a np. w Wielkiej Brytanii ponad 20%. Józef Wancer – prezes zarządu podkreślił rolę Banu BGŻ – jako lidera sektora rolno-spożywczego. Obecnie udział Banku BGŻ w rynku Agro wynosi 29% (kredyty dla rolników indywidualnych).