Fiński producent poszerza możliwości opcjonalnego wyposażenia ciągników serii N o przegubowy system kierowania. Przegubowa konstrukcji ciągnika z automatyką systemu kierowania została opracowana z partnerami Valtry, firmami Afcon Oy i LH Lift Oy. Model N163 z takim systemem kierowania przechodzi obecnie badania testowe, uruchomienie seryjnej produkcji planuje się pod koniec bieżącego roku.
Najnowsze rozwiązanie łączy przegubowy system kierowania ze skrętnymi kołami przednimi, dzięki czemu ciągnik jest wyjątkowo zwrotny. W pewnym zakresie prac może poruszać się „psim chodem”, co np. zmniejsza ugniatanie gleby podczas wykonywania prac polowych. Przegubowy system kierowania i skręt przednich kół są zautomatyzowane w taki sposób, że zakres ruchu przegubowego systemu kierowania zmniejsza się wraz ze zwiększeniem prędkości. Przy dużych prędkościach ciągnik jest kierowany wyłącznie za pomocą przednich kół. Operator może wyregulować przełożenie przegubowego systemu kierowania względem skrętu kół przednich zależnie od warunków pracy.
System ten będzie dostępny w modelach z przekładnią Direct: N123, N143 i N163, które mogą być wyposażone w ładowacze czołowe Valtra standardowe lub w wersji wzmocnionej. Dzięki lepszej zwrotności ciągniki przegubowe mogą wykonywać zadania ładowaczem czołowym o 35-40 procent szybciej niż ciągniki standardowe. Do ciągników z przegubowym systemem kierowania będą dostępne te same opcjonalne elementy wyposażenia co do innych ciągników Valtra, w tym stalowy zbiornik paliwa do prac leśnych i kabina SVC o zwiększonym polu widzenia do zastosowań komunalnych.