Swoje osiągnięcia w branży rolno-spożywczej Polska prezentowała na trwającej od maja do końca października Wystawie Światowej EXPO 2015 w Mediolanie.
Nasz kraj, jako jeden z największych producentów żywności, mocno zaznaczył tam swoją obecność. Polski Pawilon, usytuowany w centralnym punkcie terenu wystawy, był jednym z największych – czwartym co do wielkości – wśród narodowych wizytówek. Jego oryginalna ażurowa forma, przypominająca poustawiane jedna na drugiej skrzynki na jabłka (nasz hit eksportowy), nawiązywała bezpośrednio do polskiego sadu i ogrodnictwa. Przy wejściu na „teren Polski” odwiedzający byli częstowani soczystymi i pachnącymi owocami. Tylko w pierwszym tygodniu trwania wystawy zwiedzający Pawilon Polski zjedli 1 tys. kg polskich jabłek.
Jabłko było motywem przewodnim w Polskim Pawilonie, ale oprócz niego EXPO stwarzało okazję do promocji innych naszych znakomitości. Dumnie prezentowały się rogale świętomarcińskie, a pod koniec czerwca furorę zrobiła truskawka kaszubska, zarejestrowana, podobnie jak rogal, w UE jako Chronione Oznaczenie Geograficzne. Przedstawiciele województwa kujawsko-pomorskiego częstowali toruńskimi piernikami oraz potrawami z gęsiny, a podlaskie, będące zagłębiem mleczarskim, zaprezentowało się jako region ekologiczny.
EXPO w Mediolanie to pierwsza wystawa światowa z tak dużym udziałem sektora rolno-spożywczego, który uchodzi za polską specjalność. Dlatego nasza ekspozycja prezentowała najnowsze rozwiązania w rolnictwie ekologicznym, przetwórstwie żywności, biotechnologii i ochronie środowiska. Tylko we wrześniu nasz Pawilon odwiedziła rekordowa liczba gości – 400 tys. Całkowita liczba wzrosła do ponad 1 mln 200 tys. osób – wynika ze statystyk Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, organizatora udziału naszego kraju w tegorocznej wystawie. To dużo więcej niż pierwotnie zakładano – wtedy mówiono o 800 tys.