StoryEditor

Polski rolnik to nowoczesny tradycjonalista

21.05.2020., 00:00h

12 grudnia 2015 roku w Warszawie odbyła się konferencja prasowa zorganizowana przez Bank BGŻ. Na spotkaniu z dziennikarzami zaprezentowano wyniki badań ankietowych przeprowadzonych przez firmę Martin&Jacob. W badaniu wzięło udział 1005 gospodarstw rolnych o areale powyżej 15 ha użytków rolnych. Na podstawie odpowiedzi respondentów stwierdzono, że polski farmer to nowoczesny tradycjonalista.

Ponad 70% respondentów korzysta z Internetu, większość z nich wybiera internetowe serwisy branżowe o tematyce rolniczej. Co czwarty rolnik w Internecie poszukuje informacji potrzebnych do prowadzenia gospodarstwa. Połowa ankietowanych szuka cen płodów rolnych i środków produkcji. Około 40% respondentów przegląda w sieci oferty producentów maszyn, pasz, czy środków ochrony roślin. Wyniki badań pokazują, jak bardzo zmienia się rola Internetu, który stanowi szybkie źródło informacji, a dodatkowo stanowi platformę komunikacji.

21. wrzesień 2024 04:43