W dniach 19–20 sierpnia w Pogalewie Wielkim Kubota przeprowadziła pierwszy w Polsce 24-godzinny test orki. Do tego zabiegu był wykorzystany ciągnik Kubota M135GX i 4-skibowy pług obracalny Kverneland 150S z resorowym zabezpieczeniem korpusów. W ciągu doby udało się zaorać areał 42,37 ha ścierniska po rzepaku. Warunki do wykonania orki nie były sprzyjające. Wysuszona i ubita gleba od 10 lat uprawiana była w tym miejscu w systemie bezorkowym, dlatego ten osiągnięty wynik można uznać za rewelacyjny.
Warto przybliżyć kilka kluczowych parametrów, które były mierzone w czasie tej niecodziennej próby. Pług był ustawiony na głębokość roboczą 23 cm, a szerokość robocza to 54 cm na korpus, co daje 216 cm szerokości roboczej dla całego narzędzia. Średnia wydajność, jaką udało się osiągnąć to 1,77 ha na godzinę. Zmierzono również spalanie, które zostało określone na 11,75 l/ha, a średnia prędkość robocza była na poziomie ok. 9 km/h.
Ciągnik Kubota M135GX jest napędzany 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 6,1 litra i mocy 140 KM. Przed wystartowaniem zatankowano 190 litrowy zbiornik paliwa do pełna. Jednak warunki testu, które zakładały pracę non stop wymusiły na organizatorach tankowanie w czasie pracy. Paliwo dostarczane było ze zbiornika umieszczonego na pojeździe użytkowym Kubota RTV 900, co wymagało ogromnej precyzji obu operatorów. Specjalne zbiorniki wyposażone w precyzyjne urządzenia mierzące ilość podawanego paliwa dostarczyła firma MTA System Wrocław. W ciągu 24-godzinnej orki ciągnik spalił dokładnie 498,14 litra oleju napędowego. Za sterami Kuboty M135GX zasiadał Jakub Czerwiak, Grzegorz Czerwiak i Wacław Karcz, którzy pracują dla marki Kubota.