Do palety maszyn Claasa dołączył nowy ciągnik Atos, który plasuje się pomiędzy modelami Arion 400, Axos, Elios i Nexos. Obejmuje on modele z 3-cylindrowymi silnikami (220, 230 i 240) i 4-cylindrowymi jednostkami napędowymi (330, 340, 350) o mocy w przedziale od 76 do 109 KM. Silniki 3-cylindrowe mają pojemność 2,9 l, natomiast jednostki napędowe 4-cylindrowe mają pojemność 3,8 l. Do spełniania norm emisji spalin Stage IIIB/Tier 4i wykorzystano katalizator utleniania Diesel (DOC) oraz układ recyrkulacji spalin (EGR).
W wyposażeniu nowego ciągnika do wyboru są przekładnie: mechaniczna, TwinShift z dwoma grupami biegów lub skrzynia TriShift z trzema grupami biegów, a do zmiany kierunku jazdy przekładnia mechaniczna lub elektroniczna Revershift. WOM może pracować z prędkością 540, 540 E 1000, 1000 E obr./min. Opcjonalnie dostępny jest WOM automatyczny i WOM zależny do jazdy. Udźwig maksymalny tylnego podnośnika wynosi w serii 200 - 3,6 t, a w serii 300 - 4,8 t. Jego sterowanie może odbywać się mechanicznie lub elektronicznie. Pompa hydrauliczna ma wydatek 55 l/min. Wariant ECO umożliwia wydatek hydrauliki na poziomie 60 l/min. przy obrotach silnika zredukowanych do 1600 obr./min. – co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. Dostępne są cztery zawory hydrauliczne, z czego czwarty sterowany jest elektronicznie. Na uwagę zasługuje funkcja Smart Stop, dostępna z elektroniczną przekładnią nawrotną. Po jej aktywowaniu ciągnik można zatrzymać wciskając pedał hamulca. Jest to bardzo pomocne przy pracy z ładowaczem czołowym. Claas Atos oferowany jest z napędem na wszystkie koła lub z napędem na tylną oś.