StoryEditor

Nowości firmy Zetor

21.05.2020., 00:00h

Na kwietniowych targach Techagro w Brnie marka Zetor zaprezentowała zmodernizowaną linię modelową Forterra, prototypy ciągników Zetor Prototyp 50 i nowego Majora.

Największą innowacją Forterry jest silnik spełniający najsurowszą normę emisyjną Stage IV. Zetor wykorzystuje tu kombinację filtra aktywnego DPF (filtra cząstek stałych) i systemu SCR (selektywna redukcja katalityczna). Całe rozwiązanie emisyjne Stage IV przynosi klientom korzyści w postaci optymalizacji momentu obrotowego. W porównaniu z produktami konkurencji rozwiązanie Stage IV firmy Zetor ma mniej elementów elektronicznych, a ponadto zapewnia klientom oszczędność paliwa, co potwierdził niezależny test przeprowadzony na Uniwersytecie Mendla w Brnie. W ramach modernizacji kładziono również nacisk na ergonomię i wygodę użytkownika maszyn. Nowa Fotrerra CL oferuje lepsze umieszczenie dźwigni rewersu (po lewej stronie pod kierownicą), a we wszystkie modele tej serii wyposażono w automatyczny PowerShift oraz rozszerzone oświetlenie robocze, dzięki czemu zoptymalizowano oświetloną powierzchnię podczas pracy po ciemku. Do wyboru jest też więcej wariantów foteli. Nowy model Forterra HD jest silniejszy i poradzi sobie z większą masą przyczepy (aż do 31 ton), podczas gdy traktor starszej wersji mógł uciągnąć tylko 22 t. Produkcja linii modelowej zostanie uruchomiona w przybliżeniu w połowie bieżącego roku.

Na targach w Brnie można było obejrzeć prototyp trzycylindrowego ciągnika o mocy 36 kW (49 KM), który w przyszłości stanie się podstawą piątej, najmniejszej linii modelowej marki Zetor. Ciągnik będzie wyposażony w mechaniczną skrzynię biegów z całkowicie zsynchronizowanym przełączaniem, z ośmioma biegami do przodu i ośmioma do tyłu oraz prędkością maksymalną równą 30 km/h. Uruchomienie jego produkcji planuje się na pierwszą połowę 2017 roku. Natomiast pod koniec bieżącego roku z tasmy produkcyjnej zjadą nowe modele Majora, napedzane czteocylindrowymi silnikami o mocy 55 kW (75 KM), wyposażone w skrzynię biegów z 12 biegami do przodu i 12 do tyłu lub skrzynię z 24 biegami do przodu i 12 do tyłu, z dwustopniowym wzmacniaczem momentu PowerShift i rewersem hydraulicznym PowerShuttle.

22. listopad 2024 13:20