Czwarta generacja ciągników Valtra serii T to całkowicie nowa, zaprojektowana od podstaw konstrukcja. Modele wchodzące w skład nowej serii T dysponują mocą od 155 do 250 KM i momentem obrotowym do 1000 Nm, dzięki czemu mogą wykonywać nawet najbardziej wymagające zadania.
Ciągniki z nowej serii T są dostępne w czterech wersjach: Direct, Versu, Active i HiTech — ostatnia wersja wejdzie do produkcji w przyszłym roku. Produkcja modeli Direct, Versu i Active już się rozpoczęła. Wersja Active to nowa linia ciągników wyposażonych w przekładnię z pięciostopniowym powershiftem i mechanicznie obsługiwanym układem hydraulicznym zasilanym pompą wielotłoczkową . Nowe modele Versu, Active i HiTech rewolucjonizują sposób napędu ciągników z przekładnią powershift. Pedał sprzęgła jest używany wyłącznie przy uruchamianiu silnika. Pedały hamulca sterują także sprzęgłem: funkcja automatycznej pracy sprzęgła AutoTraction jest zawsze aktywna. Automatyczny układ powershift działa teraz według odmiennych niż dotychczas zasad: pedał przyspieszenia nie steruje prędkością obrotową silnika, ale prędkością jazdy, jak w układach napędowych z przekładnią bezstopniową. Jest to ogromne ułatwienie pracy z narzędziami napędzanymi przez WOM, ponieważ operator może zmieniać biegi przekładni powershift i sterować prędkością, używając wyłącznie pedału przyspieszenia. Dzięki temu operator ma wolne ręce i może lepiej sterować innymi funkcjami ciągnika i narzędzi. Układ powershift ma także unikalne rozwiązania, takie jak funkcja zapobiegania staczaniu się z pochyłości czy asystent hydrauliki, który ułatwia pracę z ładowaczem czołowym. Przekładnia powershift Valtra to pięciostopniowa przekładnia, dajaca łącznie 20 przełożeń w czterech zakresach biegów oraz dodatkowe 10 biegów pełzających.
Inteligentny projekt silnika
Wszystkie ciągniki serii T są napędzanie niezawodnymi silnikami AGCO Power. Dwa najmniejsze modele są napędzane silnikami o pojemności 6,6 litra, a większe silnikami o pojemności 7,4 litra. Układ Selektywnej Redukcji Katalitycznej (SCR), umożliwia spełnienie wymagań norm emisji spalin Stopnia 4 (Stage 4). Turbosprężarka najnowszych silników jest wyposażona w sterowany elektronicznie zawór upustowy, dzięki czemu silnik szybko reaguje i utrzymuje bardzo wysoki moment obrotowy, nawet przy niskiej prędkości obrotowej. Układ SCR oraz optymalizacja pracy turbosprężarki i silnika przekładają się na niskie zużycie paliwa i eliminują potrzebę stosowania układu recyrkulacji spalin albo filtra cząstek stałych. Model T174 występuje z silnikiem z unikalną funkcją Valtra EcoPower. Po naciśnięciu przycisku Eco, prędkość obrotowa wału korbowego spada do 1800 obr./min, a jednocześnie wzrasta moment obrotowy. Wpływa to na ograniczenie zużycia paliwa o około 10 procent, a jednocześnie obniża poziom hałasu i wydłuża żywotność silnika. Ponadto funkcja Sigma Power, dostępna standardowo lub opcjonalnie we wszystkich modelach, zwiększa moc silnika o 15 KM, gdy wymagana jest praca WOM pod dużym obciążeniem. Z kolei funkcja mocy dodatkowej w trybie transportowym zwiększa moc silnika o 15 KM w zakresach pracy C i D.
Przestronna kabina i znakomita widoczność
Najbardziej widocznym elementem ciągników serii T czwartej generacji jest całkowicie nowa kabina, zapewniająca operatorowi najwyższy komfort pracy. Słupki wygięte na zewnątrz zwiększają ilość miejsca w jej wnętrzu przy zachowaniu niewielkich wymiarów zewnętrznych. Na wysokości fotela operatora, kabina jest teraz o 20 cm szersza od kabiny poprzedniej generacji.
Elektrycznie podgrzewane przednie i tylne szyby, wycieraczka przedniej szyby pokrywająca obszar 270 stopni, montowane fabrycznie kamery parkowania, światła robocze i tylne w technologii LED oraz 6 m2 powierzchni przeszklonej zapewniają znakomitą widoczność. Dodatkowa szyba w przedniej części dachu ułatwia pracę z ładowaczem czołowym, a opcjonalna kabina do prac leśnych ma także szybę w tylnej części dachu. Komfort pracy operatora został dodatkowo zwiększony dzięki zestawowi stereo z głośnikiem niskotonowym, schładzanemu schowkowi, układowi jazdy tyłem TwinTrac z możliwością poprzecznego przesunięcia kierownicy oraz montowanej fabrycznie nagrzewnicy zasilanej paliwem, którą można sterować za pośrednictwem telefonu. Niektóre z tych funkcji należą do wyposażenia standardowego, inne można zamówić z niezrównanej listy wyposażenia dodatkowego Valtry.
Promień skrętu ciągnika jest niewiarygodnie mały, wynosi zaledwie 5,25 m, nawet z ładowaczem czołowym, przednią osią z zawieszeniem pneumatycznym i przednim TUZ. Masa ciągnika wynosi 7,3 t, a wyliczona teoretyczna masa całkowita wynosi 13,5 t. Prześwit nad podłożem jest ogromny, wynosi aż 60 cm, a rozstaw osi wynoszący 2995 mm wpływa na jeszcze lepsza przyczepność i stabilne zachowanie na drodze. Zupełnie nowej konstrukcji podnośnik tylny ma udźwig do 9,5 t, a zintegrowany przedni TUZ dysponuje udźwigiem do 5,1 t. WOM jest teraz dostępny z trzema prędkościami z możliwością jednoczesnego wyboru spośród pięciu możliwości: 1000, 1000E, 540, 540E oraz obrotów zależnych od prędkości jazdy.
Łatwe użytkowanie i niskie koszty eksploatacji
Przy projektowaniu nowych modeli serii T szczególny nacisk położono na łatwość użytkowania i obsługi technicznej. Okresy międzyserwisowe wynoszą 600 godz., a codzienna kontrola poziomu oleju jest łatwa dzięki specjalnym wziernikom. Dostęp do chłodnic i filtrów jest łatwy i nie wymaga używania narzędzi. Modele nowej serii T przeszły dziesiątki tysięcy godzin testów w różnych warunkach, zarówno w rzeczywistych warunkach pracy, jak i w laboratoriach.
Modele ciągników nowej serii T mogą być wyposażone w układ prowadzenia satelitarnego AutoGuide i system telemetrii AgCommand. AutoGuide wykorzystuje sygnały satelitarne i korekcyjne do precyzyjnego prowadzenia ciągnika, z dokładnością nawet do jednego centymetra. Układ zdalnego monitorowania AgCommand umożliwia właścicielowi maszyny monitorowanie pracy ciągnika, przewidywanie z wyprzedzeniem prac serwisowych i gromadzenie danych eksploatacyjnych, które mogą być później wykorzystywane np. do wystawiania faktur. Najwyższej jakości obsługa techniczna w połączeniu z pakietem Valtra Premium Care, AGCO Finance i działem części zamiennych Valtra, przekłada się na wyższą niezawodność, łatwość użytkowania i niskie koszty eksploatacji.
Podobnie jak w przypadku wszystkich innych ciągników tej marki, Valtra umożliwia klientom precyzyjny dobór modeli z serii T do indywidualnych potrzeb. Lista rozwiązań i opcji jest ogromna. Dzięki temu klient nie płaci za coś, czego nie potrzebuje, ale wyłącznie za rozwiązania, które będzie wykorzystywać. System realizacji zamówień klientów Valtry gwarantuje, że każdy ciągnik jest fabrycznie wyposażony i przygotowany do pracy w polu w lesie lub na terenach miejskich.
Moc/Moment std. Zwiększona Moc/Moment obr.(Boost) Modele z serii T KM/kW/Nm KM/kW/Nm T144 155/114/640 170/125/680 T154 165/121/680 180/132/740 T174 175/129/740 190/140/780 (T174 w trybie Eco) 175/129/850 190/140/900 T194 195/143.5/800 210/154.5/870 T214 215/158/870 230/169/910 T234 235/173/930 250/184/1000