Już 7 raz z kolei New Holland utrzymał pozycję lidera sprzedaży ciągników w Polsce. W ciągu 2015 roku marka sprzedała 2056 maszyn, z czego największym zainteresowanie cieszyły się modele TD5.85 – 216 sprzedanych ciągników, oraz TD5.105 – 200 sprzedanych ciągników.
2015 w liczbach
Sprzedaż w 2015 roku wyniosła 12 317 ciągników, a udział w rynku marki New Holland stanowił 16,69%. Producent niebieskich ciągników sprzedał najwięcej pojazdów w 3 segmentach mocy: poniżej 100 KM – 1180 (rynek 5677), 100–130 KM – 721 (rynek 3106), 161–210 KM – 131 (rynek 591). Najwięcej ciągników marki New Holland sprzedano w czerwcu – 377 i maju – 247. Również w grudniu uzyskano dobry wynik – 201 sprzedanych ciągników.
W ostatnich 7 latach, od kiedy marka New Holland zajmuje 1 miejsce wśród producentów maszyn rolniczych, sprzedano 19 256 niebieskich ciągników. Podobnie jak w 2015 roku, tak i w poprzednich latach największym zainteresowaniem cieszyły się maszyny z serii TD5 – 5240 sprzedanych ciągników, oraz T5 – 3163. Podium zamyka ciągnik T6 6C z wynikiem 2661 sprzedanych sztuk..
Spełnić oczekiwania klienta
Dzięki przyjętej strategii słuchania klientów oraz odpowiadania na ich potrzeby marka New Holland po raz kolejny została liderem rynku w Polsce. Na bieżąco śledzimy sytuację rynkową w Polsce oraz badamy potrzeby obecnych i potencjalnych klientów. Rozwój produktów i poszerzanie gamy oferowanych maszyn pozwala dostosować się do oczekiwań polskich rolników. Nowoczesne rozwiązania mają na celu ulepszanie maszyn pod kątem ich wszechstronności i wydajności – mówi Tomasz Wieja, Marketing Manager New Holland. – Jednak szerokie portfolio to tylko połowa naszego sukcesu. W budowaniu przewagi konkurencyjnej niezwykle istotna jest sieć dystrybucji. Autoryzowani dealerzy odpowiadają nie tylko za profesjonalną obsługę w trakcie doboru i sprzedaży ciągników, ale również sieć serwisową. Dzięki temu maszyny New Holland można znaleźć w każdym zakątku Polski – dodaje Wieja.
Utrzymanie pozycji lidera
W nowym roku marka New Holland planuje utrzymać pozycję lidera. Przewidywany rynek ciągników będzie na podobnym poziomie jak w roku ubiegłym, co może wiązać się z ogólną sytuacją gospodarczą w kraju i na świecie. Ewentualne możliwości uzyskania wsparcia finansowego ze środków unijnych będą miały wpływ na liczbę rejestrowanych nowych ciągników rolniczych w Polsce. Zarówno rolnicy jak i producenci maszyn czekają na nowe Programy, które w perspektywie roku 2016 pozwolą na bardziej odważne inwestycje. - Sądzimy, że procentowy rozkład sprzedaży ciągników z poszczególnych segmentów mocy nie ulegnie znaczącym zmianom i ciągniki średnich mocy będą wiodła prym. Jednak w związku z wprowadzaniem na rynek nowych, większych ciągników jak najnowszy model T7 HD, uda nam się zwiększyć sprzedaż maszyn w segmencie powyżej 210 KM – komentuje Tomasz Wieja.