StoryEditor

Massey Ferguson 8700

21.05.2020., 00:00h

Nowością w ofercie firmy Massey Ferguson jest seria ciągników 8700. Flagowy model tej serii, oznaczony symbolem 8737, jest największym ciągnikiem wyprodukowanym przez tę firmę.

Seria MF 8700 składa się z pięciu modeli o mocy maksymalnej od 270 do 370 KM, z układem UPM – od 300 do 400 KM, napędzanych sześciocylindrowymi silnikami AGCO POWER o pojemności skokowej 8400 cm3 z dwustopniowym doładowaniem i chłodnicą zasysanego powietrza, w których zastosowano technologię katalitycznej redukcji spalin (SCR) trzeciej generacji. Ciągniki tej serii zostały wyposażone w system EPM (Engine Power Management), zapewniający chwilowe zwiększenie mocy silnika, czyli wygenerowanie dodatkowych 30 KM, przekazywanych na wałek WOM, układ hydrauliczny oraz koła w trakcie transportu i prac w polu. Zaawansowany układ elektronicznej kontroli silnika oraz przekładni automatycznie dostarcza więcej mocy podczas granicznego obciążenia oraz poruszania się z dużymi prędkościami. Układ EPM współpracuje z systemem kontroli przekładni. Jego zadaniem jest monitorowanie obciążeń oraz wewnętrznych ustawień przekładni, wałka WOM oraz kładu hydrauliki, a następnie dostosowanie ich do prędkości jazdy, obciążenia oraz stanu wałka WOM. Te informacje są przesyłane do systemu EPM, który po ich przetworzeniu dobiera odpowiednią dawkę paliwa.

W układzie napędowym ciągników MF serii 8700 zastosowano bezstopniową przekładnię Dyna-VT z hydrauliczną przekładnią nawrotną. Przekładnia pracuje w dwóch zakresach prędkości: polowym od 0,03 do 28 km/h do przodu i od 0,03–16 km/h do tylu oraz transportowym od 0,03 do 40 km/h do przodu i od 0,03 do 38 km/h do tyłu. Prosta w obsłudze sprawdza się w każdych warunkach, a przekładnia nawrotna Power Control umożliwia łatwą zmianę kierunku jazdy.

Dzięki dwóm zewnętrznym siłownikom hydraulicznym i stabilizatorom teleskopowym udźwig tylnego podnośnika z elektronicznym systemem pracy (EHR) wynosi 12 000 kg. Gniazda hydrauliczne rozłączane pod ciśnieniem są standardem, ciągnik może mieć z tyłu 6 par wyjść hydra ulicznych. Do agregatowania maszyn towarzyszących producent proponuje do wyboru : zaczep piton fix, hitch hydrauliczny, górny automatyczny oraz zaczep kulowy lub belkę zaczepową. Zgodna ze standardem ISO drabinka mocowania zaczepów umożliwia współpracę ciągnika z różnego rodzaju zaczepami i belkami zaczepowymi. Ciągniki można wyposażyć w pełni zintegrowany z osią przednią podnośnik czołowy o udźwigu 5000 kg, z dwiema parami złączy hydraulicznych i wolnym powrotem oleju hydraulicznego.

21. wrzesień 2024 02:28