Zastępując silnik MLT961 z silnikiem Stage IV, Manitou uważa, że blok Stage V o mocy 156 KM w nowym, flagowym modelu pochłania o 10% mniej paliwa, dostarcza o 10% więcej mocy i zapewnia o 50% większy moment obrotowy (805 Nm przy niskich obrotach 1350 obr./min). Mówi się, że uciąg jest większy o ponad 30%, a przepływ hydrauliczny wynosi 200 l/min.
Sterowanie obrotami
Funkcja JSM Autopower umożliwia operatorowi sterowanie prędkością silnika bezpośrednio za pomocą joysticka, bez używania pedału przyspieszenia lub ręcznego przyspieszania. Blok jest dopasowany do przekładni CVT M-Vario Plus. Zapewnia to dwa tryby (komfortowy i dynamiczny) oraz prędkość maksymalną 40 km/h.
Większa lyżka
Nowa łyżka o pojemności 4500 litrów i szerokości 2,70 m opracowana specjalnie dla nowego modelu jest szersza niż maszyna. Manitou mówi, że to nie tylko zapobiega przejeżdżaniu przez materiał, ale także pomaga zwiększyć wydajność. Wyższe położenie kabiny poprawia widoczność operatora, a opcja kamery HighView zamontowana na głowicy wysięgnika umożliwia operatorowi zajrzenie do wnętrza przyczepy.
Wersje wyposażenia
Podobnie jak modele MLT841/1041, MLT961 jest dostępny w czterech wersjach wyposażenia: Classic, Premium, Elite i Platinum. Dostępny opcjonalnie lub standardowo w wersji Platinum, nowy adaptacyjny fotel z amortyzacją pneumatyczną z ogrzewaniem i elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego zmniejsza wibracje o ponad połowę.
Dodatkowe opcje
Poziom hałasu wewnątrz kabiny wynosi 69 dBA. Nowe funkcje bezpieczeństwa obejmują oświetlenie pod drzwiami, które poprawia widoczność podczas wsiadania i wysiadania z kabiny w ciemności. Jest więcej miejsca do przechowywania, w tym skrzynka narzędziowa pod kabiną. Na froncie konserwacyjnym otwierany właz z przodu chłodnicy poprawia dostęp do wnętrza. Umieszczenie zintegrowanego filtra wstępnego powietrza na masce silnika dodatkowo ułatwia konserwację, a okresy między wymianami oleju hydraulicznego wynoszą teraz 2000 godzin. Lista opcji obejmuje Ecostop (konfigurowalne automatyczne zatrzymanie silnika) i scentralizowany automatyczny system smarowania.
opr.łs
Fot. Manitou