StoryEditor

Magnum Rowtrac marki Case IH

21.05.2020., 00:00h

Łączący w sobie zalety ciągników kołowych i gąsienicowych nowy Magnum Rowtrac marki Case IH przewyższa je oba pod względem zwrotności, przyczepności do podłoża, siły uciągu oraz skuteczności ochrony gleby.

Marka Case IH jest przekonana, iż ta "rewolucyjna" koncepcja zastosowana w standardowym ciągniku sprawdzi się i będzie zyskiwać coraz większą popularność wśród rolników uprawiających duże areały, czyli gospodarstw i firm silnie uzależnionych od efektywnej i punktualnej realizacji prac przy równoczesnej ochronie gleby. Wraz z wersją kołową, Magnum 380 CVX Rowtrac zdobył tytuł "Tractor of the Year 2015".

Innowacyjna koncepcja

Zapewniający doskonałą moc i efektywność Magnum Rowtrac jest zwrotny i wszechstronny jak ciągnik kołowy, a równocześnie swobodnie porusza się po gruncie podobnie jak maszyna gąsienicowa. Dostępny jest w dwóch wariantach szerokości gąsienic: 610 mm i 762 mm  oba gwarantują doskonałą przyczepność do podłoża i dużą siłę uciągu przy równoczesnym minimalnym ubijaniu gleby nawet podczas skrętu na pełnej mocy, jak również o wiele płynniejszą jazdę i jeszcze lepszy komfort operatora. Organizacja Narodów Zjednoczonych ogłosiła rok 2015 "Międzynarodowym Rokiem Gleby" – a my jesteśmy szczególnie dumni z wprowadzenia na rynek tego innowacyjnego ciągnika właśnie w tym roku. Czerpiący z niezrównanego doświadczenia w dziedzinie pojazdów gąsienicowych, zdobywanego sukcesywnie przez markę Case IH począwszy od wprowadzenia na rynek legendarnego modelu Quadrac w roku 1997, Magnum Rowtrac opiera się na zasadach zastosowania czterech punktów styku z gruntem w celu zmniejszenia ubijania gleby oraz na koncepcji trójkątnych gąsienic z napędem dodatnim, składających się z gumowej gąsienicy z występami, napędzanej przez duże koło napędowe w celu zapewnienia efektywnego przenoszenia mocy do gruntu – mówi Dany Stuart, Case IH Product Marketing Manager Tractors for Europe, Middle East & Africa.

Przenoszenie mocy zostało zoptymalizowane przez ekskluzywne gąsienice tylne oscylujące i obracające się w celu zachowania płaskiego śladu, dzięki czemu na ciągnik nie wpływa negatywnie obciążenie zaczepu trzypunktowego ani belki zaczepowej. W przeciwieństwie do maszyn z bliźniaczymi gąsienicami, Magnum Rowtrac powoduje bardzo niewielkie "porysowanie" gleby, nawet podczas ostrych skrętów na uwrociach, co zmniejsza potrzebę dodatkowych przejść w celu skorygowania szkód. W porównaniu do maszyny z bliźniaczymi gąsienicami rozwiązania konstrukcyjne zastosowane w modelu Rowtrac znacznie zmniejszają nacisk wywierany na glebę, ciężar przenoszony z przodu do tyłu oraz ilość ruchów wahliwych do przodu/do tyłu. Umożliwia to również korzystanie z blokad mechanizmów różnicowych, które wchodzą w skład konfiguracji standardowej ciągników Rowtrac w celu zmaksymalizowania przyczepności do podłoża w trudnych warunkach; funkcja ta jest niedostępna w maszynach wyposażonych w bliźniacze gąsienice  podkreśla Stuart.

Duża moc i efektywność

Dostępne są trzy modele (310, 340 i 380), wszystkie napędzane silnikiem Cursor 9 o poj. 8,7 l, wytwarzanym przez FPT Industrial. Magnum 380 CVX Rowtrac osiąga moc znamionową 380 KM przy prędkości obrotowej 2000 obr./min., zaś w przypadku uruchomienia doładowania Power Boost jego moc może ulec zwiększeniu nawet do 435 KM. Silnik osiąga maksymalny moment obrotowy rzędu 1806 Nm w przedziale prędkości obrotowych od 1400 do 1600 obr./min. Kluczową zaletą tego wydajnego, sześciocylindrowego silnika o dużej mocy jest technologia Hi-eSCR spełniająca wymogi europejskich norm dotyczących emisji (Stage IV - Tier 4 Final). Prosty i skuteczny system pozwala również maszynom Case IH osiągnąć wyjątkowo niewielką częstotliwość wymiany oleju – co 600 godzin objaśnia Dan Stuart.

Klienci mają do wyboru zarówno pełną przekładnię napędową powershift, jak i zaawansowaną przekładnię CVX, obejmującą cztery zakresy mechaniczne, pozwalające osiągnąć bardzo wysoki poziom wydajności mechanicznej. Są one łatwe w obsłudze i zapewniają płynne przenoszenie mocy w zakresie od 0 do 40 km/h bez konieczności użycia dźwigni lub przełącznika. Przekładnia CVX umożliwia operatorowi ustawienie wstępne trzech regulowanych prędkości docelowych w celu zoptymalizowania prędkości roboczych podczas wykonywania różnych prac.

Wydajność i komfort

Opracowany przez markę Case IH system automatycznego zarządzania wydajnością (APM) automatycznie osiąga optymalną równowagę pomiędzy silnikiem a przekładnią napędową, podczas gdy funkcja Active Hold Control zapobiega staczaniu ciągnika w razie zatrzymania na pochyłości bez konieczności użycia sprzęgła lub hamulców. Funkcja kontroli zarządzania pracą na uwrociach HMC umożliwia operatorowi zarejestrowanie funkcji pracy na uwrociach, zwiększając efektywność powtarzanych sekwencji czynności w polu.

Komfort operatora jest jednym z priorytetowych aspektów dla inżynierów marki Case IH kontynuuje swoją wypowiedź Stuart. Właśnie dlatego jednym ze specjalnych rozwiązań zastosowanych w ciągnikach Rowtrac jest kabina Surveyor o imponującej przestrzeni wewnętrznej sięgającej 3,1m3 oraz przeszklonej powierzchni zajmującej aż 6,4m2 , zapewniającej doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach, w połączeniu z wiodącym w branży poziomem hałasu we wnętrzu kabiny, wynoszącym zaledwie 67 dBa oraz w pełni zintegrowanym systemem radiowo-telefonicznym Bluetooth i udoskonalonym podłokietnikiem Multicontroller. Maksymalny komfort operatora osiągnięto dzięki standardowemu zawieszeniu kabiny zmniejszającemu drgania i stabilizującemu kabinę poprzez zminimalizowanie ruchów w kierunkach przód-tył oraz góra-dół. Pięć ustawień umożliwia operatorowi osiągnięcie optymalnej płynności jazdy, podczas gry półaktywne tłumienie automatycznie kontroluje ruch fotela.

Duża precyzja, efektywne oświetlenie

Technologia rolnictwa precyzyjnego ma obecnie istotne znaczenie dla ciągnika o tak dużej mocy, dlatego Magnum Rowtrac jest dostępny ze zintegrowanym automatycznym systemem prowadzenia AccuGuide opracowanym przez Case IH i stanowiącym część platformy technologicznej AFS tej marki. System ten odbiera dane dotyczące korekcji z anteny 372, która jest kompatybilna zarówno z satelitami GLONASS, jak i GPS, natomiast technologia xFill poprawia niezawodność działania nawet do 20 minut, również w przypadku utraty sygnału RTK tłumaczy Stuart. Opcjonalny system telematyczny AFS Connect wykorzystuje połączenie globalnego systemu pozycjonowania i technologii telefonii mobilnej, aby przesyłać i odbierać dane dotyczące maszyny, dane agronomiczne oraz informacje o miejscu pracy maszyny.

W celu zapewnienia bezpiecznej i komfortowej pracy w godzinach nocnych ciągniki Magnum Rowtrac wyposażono również w imponujący pakiet oświetlenia z opcjonalnym, 360-stopniowym oświetleniem obejmującym 14 lamp LED i trzy lampy HID dodaje Dan Stuart.

Marka Case IH szacuje, że pierwsze ciągniki Magnum Rowtrac trafią do klientów z Europy, Środkowego Wschodu i Afryki pod koniec 2015 r.

 
21. wrzesień 2024 06:32