StoryEditor

Kolejny model w rodzinie ciągników Terrus

21.05.2020., 00:00h

6250 Terrus CVT marki STEYR jest nowym podstawowym modelem w serii flagowych ciągników. Wyróżnia się kompaktowymi wymiarami i nowoczesnym wzornictwem. Dzięki maksymalnie dopuszczalnej masie 16 800 kg jest idealnym ciągnikiem do najcięższych prac w rolnictwie i branży budowlanej.

Seria popularnych ciągników Terrus wzbogaca się o nowy model o mocy 250 KM, dołączający do modeli o mocy 270 KM i 300 KM. Nowy model 6250 Terrus CVT, stanowiący alternatywę dla ciągnika 6240 CVT, ma  walory większych modeli: ogumienie o średnicy maks. 2,05 m, przedni WOM z dwoma biegami (1000/1000 ECO), ABS oraz amortyzowaną i wyciszoną kabinę o poziomie hałasu równym tylko 69 dbA. 6-cylindrowy silnik o mocy znamionowej 250 KM rozwija maksymalną moc  273 KM. Dzięki swemu idealnemu stosunkowi masy do mocy ciągniki Terrus CVT doskonale sprawdzają się zarówno w pracach transportowych, jak i polowych. Turbosprężarka doładowująca o zmiennej geometrii gwarantuje samoczynną reaktywność i sama, nawet przy niskiej prędkości obrotowej, bez wysiłku radzi sobie z każdym wyzwaniem.

Dzięki technologii ECOTECH silniki montowane w modelach Terrus CVT należą do najlepszych w swej klasie. Opłacalność, produktywność, ekologia i najnowocześniejsze zarządzanie energią współtworzą w nich idealną symbiozę. Układ oczyszczania spalin Hi-eSCR optymalizuje zużycie paliwa, a równocześnie poprawia moc i reakcję silnika. Optymalny punkt czasowy wtrysku, bez wprowadzania spalin do ponownego obiegu, nie obciąża ani silnika, ani układu chłodzenia. Dzięki temu odstępy pomiędzy kolejnymi konserwacjami mogą sięgać nawet 600 godzin. System nie wymaga również żadnego filtra cząstek, co oznacza jeszcze niższe koszty konserwacji. Objętość zbiornika paliwa wynosi 410 l, co umożliwia wydłużenie czas pracy w polu, a reflektory robocze w technologii LED zapewniają idealną widoczność również nocą.

Na życzenie dostępny jest wiodący w branży, wysokowydajny hamulec silnikowy z dławionym wydechem. W połączeniu z dwukierunkowym wentylatorem zapewnia on 40-procentowy wzrost mocy hamowania poprzez zatrzymanie dopływu paliwa, zamknięcie klapki wydechowej oraz ustawienie wentylatora silnika i turbosprężarki doładowującej eVGT na maksymalny opór. W ten sposób zmniejsza się zużycie hamulców ciągnika, jak również hamowanego podłączonego narzędzia czy przyczepy. System ABS zapewnia bezpieczne hamowanie, a system chłodzenia optymalną temperaturę roboczą silnika. Opcjonalny dwukierunkowy wentylator umożliwia odwrócenie kierunku przepływu powietrza i można go zaprogramować w sekwencji czynności wykonywanych na uwrociu w układzie Easytronic. Umożliwia to automatyczne usuwanie zanieczyszczeń przy każdym nawrocie i utrzymanie w czystości kratek wlotowych powietrza. W wentylatorze dwukierunkowym z bezstopniowo regulowanymi łopatkami położenie łopatek dostosowuje się do zapotrzebowania na chłodzenie, aby uzyskać efektywne odprowadzanie ciepła, a równocześnie poprawić wydajność paliwową.

16. listopad 2024 03:25