Z okazji jubileuszu 70-lecia istnienia marka Steyr Traktoren zaprezentowała na targach Agritechnica w Hanowerzeflagowy model STEYR 6300 Terrus CVT w unikatowej, świątecznej stylizacji.
Specjalna edycja przewiduje lakier w odcieniu perłowej bieli oraz typowej dla marki STEYR czerwieni w połączeniu z matowym wykończeniem. Również obręcze kół polakierowane są na matowy odcień perłowej bieli. We wnętrzu na przyszłego właściciela czeka dużo skórzanych wykończeń oraz jego imię wytłoczone na kolumnie kierownicy. Na środku pokrytej perforowaną skórą kierownicy widnieje logo upamiętniające jubileusz 70-lecia. Spojrzenie przyciąga również czarna mata podłogowa z naklejonym logo jubileuszowym obramowana czerwonym nubukiem.
Dzięki swemu idealnemu stosunkowi masy do mocy ciągniki TERRUS CVT doskonale sprawdzają się w pracach transportowych i polowych. Turbosprężarka doładowująca o zmiennej geometrii gwarantuje samoczynną reaktywność i sama, nawet przy niskiej prędkości obrotowej, bez wysiłku radzi sobie z każdym wyzwaniem. Również pod względem oszczędności modele Terrus CVT należą do najlepszych w swojej klasie. Zgodnie z raportem DLG-PowerMix zużycie ciągnika STEYR 6300 Terrus CVT wynosi zaledwie 249 g/kWh. Opłacalność, produktywność, przyjazność dla środowiska oraz najnowocześniejsze zarządzanie energią tworzą tu idealną symbiozę.
Układ oczyszczania spalin Hi-eSCR optymalizuje zużycie paliwa, a równocześnie poprawia moc i reakcję silnika. Optymalny punkt czasowy wtrysku, bez wprowadzania spalin do ponownego obiegu, nie obciąża ani silnika, ani układu chłodzenia. System nie wymaga filtra cząstek stałych, co przekłada się na dalsze obniżenie kosztów konserwacji.
Na życzenie dostępny jest wiodący w branży, wysokowydajny hamulec silnikowy z dławionym wydechem. Zapewnia on 40-procentowy wzrost mocy hamowania poprzez zatrzymanie dopływu paliwa, zamknięcie klapki wydechowej oraz ustawienie wentylatora silnika i turbosprężarki doładowującej eVGT na maksymalny opór. W ten sposób zapotrzebowanie na hamowanie silnika, jak również hamowanego narzędzia lub przyczepy, zostaje zmniejszone.
System chłodzenia zapewnia optymalną temperaturę roboczą silnika. Opcjonalny wentylator dwukierunkowy umożliwia zmianę kierunku strumienia powietrza. W ten sposób chłodnica i jej kratka są automatycznie czyszczone, co zapewnia maksymalną wydajność chłodzenia. W przypadku wentylatora dwukierunkowego z bezstopniowo regulowanymi łopatkami położenie łopatek dostosowane zostaje do zapotrzebowania na chłodzenie, aby osiągnąć efektywne chłodzenie, a równocześnie poprawić wydajność paliwową.