StoryEditor

Działania promocyjne

21.05.2020., 00:00h

Komisja Europejska zaakceptowała 41 programów działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych na rynku wewnętrznym i państwach trzecich o łącznym budżecie 129 mln euro. Wśród zatwierdzonych programów są również cztery polskie o łącznym budżecie 10,264 mln EUR.

Decyzja dotyczy następujących programów promocyjnych i informacyjnych:

1. „Smaki Europy – jakość i tradycja”, przygotowany przez konsorcjum w składzie Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw – Spółdzielnia Osób Prawnych, Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego, Związek Sadowników RP, na rynek Algierii, Białorusi i Chin o łącznym budżecie 5,357 mln EUR,

2. „Smak jakości i tradycji prosto z Europy”, przygotowany przez konsorcjum w składzie Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) oraz Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego (PZPBM) na rynek Singapuru, Tajwanu, Nowej Zelandii, RPA i Kazachstanu, o łącznym budżecie 2,341 mln EUR,

3. „Rozsmakuj się w Europie”, przygotowany przez Związek Polskie Mięso na rynek Japonii i Kanady, o łącznym budżecie 0,906 mln EUR,

4. „Pokochaj olej rzepakowy”, przygotowany przez Polskie Stowarzyszenie Producentów Olejów na rynek Polski i Słowacji, o łącznym budżecie 1,660 mln EUR.

Kampanie w ramach mechanizmu WPR współfinansowane są w 50% z budżetu UE, w 30% ze środków budżetu krajowego, pozostałe 20% stanowi wkład własny organizacji branżowej. Od początku funkcjonowania ww. mechanizmu Komisja Europejska zaakceptowała 29 programów, których celem jest promocja krajowych produktów rolno-spożywczych, których całkowity budżet wyniósł ponad 89 mln euro.

Obecnie, na rynkach zagranicznych realizowanych jest 8 polskich kampanii promocyjno-informacyjnych, których całkowity budżet wynosi ponad 28 mln euro, w tym:

a) kampania „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” prowadzona na rynkuAustrii, Szwecji, Finlandii, Republiki Czeskiej w latach 2015-2018, dotycząca europejskich owoców jagodowych takich jak: truskawki, maliny, porzeczki, borówka. Kampania zainicjowana przez Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej. Całkowity budżet kampanii wynosi blisko 3,99 mln €;

b) kampania „Soki i musy – witaminy w wygodnej formie” prowadzona na rynkuRepublikiSłowackiej, Czeskiej, Litwy, Rumunii w latach 2015-2018, dotycząca soków oraz musów owocowych i warzywnych.  Kampania zainicjowana przez Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków. Całkowity budżet kampanii wynosi blisko 4,99 mln €;

c) kampania „EkoEuropa – jakość i tradycja” prowadzona na rynku Japonii, Stanów Zjednoczonych Ameryki Płn., Singapuru w latach 2015-2018, dotycząca produktów rolnictwa ekologicznego takich jak: owoce, warzywa, przetwory owocowe i owocowo-warzywne oraz mięso wieprzowe, wołowe i drobiowe, jak również ich przetwory.  Kampania zainicjowana przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”. Całkowity budżet kampanii wynosi blisko 1,7 mln €;

d) kampania „Zasmakuj w Europie” prowadzona na rynkuTurcji w latach 2015-2018, dotycząca świeżej, schłodzonej lub mrożonej wołowiny i przetworów spożywczych wytworzonych na jej bazie. Kampania zainicjowana przez Związek Polskie Mięso. Całkowity budżet kampanii wynosi blisko 0,87 mln €;

e) kampania „Europejskie jabłka dwukolorowe” prowadzona na rynku chińskim i Zjednoczonych Emiratów Arabskich w latach 2014-2017, której celem jest wzrost świadomości nt. walorów jabłek oraz europejskich standardów jakości produkcji oraz wzrost sprzedaży dwukolorowych jabłek europejskich na wybranych rynkach docelowych. Kampania zainicjowana przez Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa” (Lider) i Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej (Konsorcjant). Całkowity budżet kampanii wynosi blisko 4,99 mln €;

f) kampania „Trade milk” prowadzona na rynku chińskim w latach 2014-2017, dotycząca przetworów mlecznych tj.: mleczka smakowe, mleko w proszku, jogurty i sery żółte dojrzewające. Kampania zainicjowana przez Polską Izbę Mleka (Lider) i Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka (Konsorcjant). Całkowity budżet programu wynosi ponad 1,9 mln €;

g) kampania „Tradycja i jakość europejskiego mięsa” prowadzona na rynku Korei Płd., Stanów Zjednoczonych i Wietnamu w latach 2013-2016, dotycząca świeżej, schłodzonej lub mrożonej wołowiny i wieprzowiny oraz przetworów spożywczych wytwarzanych na bazie tych produktów. Kampania zainicjowana przez Unię Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego „UPEMI”. Całkowity budżet programu wynosi blisko 4,96 mln €;

h) kampania „Europejskie mięso – tradycja, jakość i smak” prowadzona na rynku Chin i Zjednoczonych Emiratów Arabskich w latach 2013-2016, dotycząca wołowiny, wieprzowiny i przetworów mięsnych oraz mięsa drobiowego wysokiej jakości. Kampania zainicjowana przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej. Całkowity budżet programu wynosi ponad 4,76 mln €.

25. listopad 2024 05:50