W ostatnią sobotę czerwca firmy Same Deutz-Fahr Polska i Invest-Rol, autoryzowany diler produktów Deutz-Fahr, zorganizowały w Kalinowej, powiat sieradzki, polowy pokaz ciągników.
Uczestniczący w spotkaniu rolnicy mieli okazję dokładnego zapoznania się z ciągnikami Deutz-Fahr serii 5, 6 i 7. Po wysłuchaniu informacji na temat oferowanych na rynku modeli i zastosowanych w nich rozwiązań konstrukcyjnych wszyscy chętni mogli osobiście pod okiem instruktora przetestować ciągniki w jeździe indywidualnej, a także we współpracy z pługami i agregatami uprawowymi firm Lemken, Vogel&Noot i Mandam.
W Kalinowej nie zabrakło „flagowego” produktu firmy Deutz-Fahr, ciągnika 7250 TTV, zdobywcy prestiżowego tytułu „Ciągnika Roku 2013”. W serii 7 TTV zastosowano najnowsze rozwiązania konstrukcyjne, łączące doskonałe parametry robocze, niskie zużycie paliwa oraz wysoki komfort pracy operatora. Jednostką napędową jest turbodoładowany 6-cylindrowy, 24-zaworowy silnik Deutz-Fahr Common Rail Euro IIIb z intercoolerem i elektronicznym sterowaniem układu oczyszczania spalin SCR (AdBlue). Ciągnik jest wyposażony w bezstopniowy napęd w zakresie prędkości od 0 do 50 km/h, wspomagany układ hamulcowy PowerBrake, komfortową kabinę MaxiVision z całkowicie zmienionym wystrojem wewnętrznym, nowy układ klimatyzacji oraz błotniki ze zintegrowanymi lampami LED.
Nie mniejszym zainteresowaniem rolników cieszył się stanowiący tegoroczną nowość na krajowym rynku maszyn rolniczych ciągnik 5120 C. Jest to najmocniejszy przedstawiciel serii ciągników średnich, którą tworzą cztery modele o mocy od 66 do 87 kW (89–118 KM), napędzane nowymi turbodoładowanymi czterocylindrowymi silnikami Deutz Tier 4i Common Rail z intercoolerem i elektronicznym sterowaniem katalizatora DOC. Producent oferuje duży wybór mechanicznych skrzyń biegów z opcją skrzyni Powershift z 3 półbiegami, funkcją SpeedMatching, Automatic Powershift i rewersem elektro-hydraulicznym Power Shuttle z regulacją. Pracę ładowaczem czołowym ułatwia funkcja Stop&Go, która umożliwia ruszanie po zatrzymani ciągnika po zwolnieniu pedału hamulca bez konieczności wciskania pedału sprzęgła, oraz układ kierowniczy SDD, ograniczający liczbę obrotu koła kierowniczego, niezbędnych do wykonania pełnego skrętu.