StoryEditor

Case IH poszerza linię lekkich ciągników Optum dużej mocy

21.05.2020., 00:00h

Optum 250 CVX dołącza do dwóch modeli ciągników Optum: 270 CVX i 300 CVX. Dodanie podstawowej maszyny o mocy 250 KM tworzy kompletną serię ciągników o mocy od 250 do 300 KM.  

Linia ciągników Optum Case IH, wyróżniających się dużą mocą i niewielką masą, które w razie potrzeby można wyposażyć w balast, zostaje poszerzona o dodatkowy trzeci model podstawowy. Nowy ciągnik Optum 250 CVX o mocy znamionowej 250 KM oraz mocy maksymalnej 275 KM dołącza do istniejących modeli Optum 270 CVX oraz Optum 300 CVX, również produkowanych w austriackim St. Valentin. Można go wyposażyć w szereg opcji zaprojektowanych w taki sposób, aby stanowiły konkurencyjny pakiet pod względem funkcji oraz osiągów, a jednocześnie był atrakcyjnym modelem podstawowym dla serii Optum.

Nowy model został wprowadzony na rynek jako odpowiedź na rosnącą potrzebę połączenia mocy wyjściowej z zakresu 250–300 KM, zapewnianej przez serię Optum, wysokiej masy użytkowej oraz kompaktowych wymiarów. Charakteryzuje się on takim samym rozstawem osi jak pozostałe modele z tej serii, wynoszącym 2,995 mm. Ciągniki Optum są skonstruowane w taki sposób, aby można było użytkować je bez balastu w pracach wymagających dużej mocy oraz niskiej masy, np. takich jak koszenie, lub z obciążeniem w zadaniach wymagających większej siły pociągowej, takich jak wstępna uprawa gleby.

Podobnie jak oba większe modele, Optum 250 CVX wyposażono we wzmocnioną oś przednią oraz strukturalną konstrukcję miski oleju sześciocylindrowego silnika FPT Hi-eSCR Stage IV o pojemności 6,7 litra, tę samą turbosprężarkę doładowującą oraz chłodnicę międzystopniową, które już sprawdziły się w poprzednich modelach Optum. Funkcje oszczędności paliwa obejmują system zarządzania prędkością biegu jałowego, zmniejszający prędkość obrotową silnika z 850 do 650 obr./min w razie zatrzymania ciągnika na dwie minuty. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 410 litrów, a na liście wyposażenia opcjonalnego znajduje się jeszcze układ ABS oraz system hamowania silnikiem. Ten ostatni, w połączeniu z wentylatorem o zmiennej geometrii łopatek, tworzy unikalne w sektorze ciągników rozwiązanie dostosowane do wymagań wysokiej wydajności hamowania, zapewniające nawet 149 kW siły hamowania, która pomaga zmniejszyć prędkość silnika i zatrzymać pojazd w jak najszybszy i najbardziej efektywny sposób.

W tylnej części Optum 205 CVX wyposażono w układ zawieszenia narzędzi kat. IIIN, o maksymalnym udźwigu 11058 kg oraz aż 10305 kg w całym zakresie podnoszenia. Wymagane natężenie przepływu oleju hydraulicznego zapewniane jest przez pompę z funkcją kompensacji ciśnienia o wydajności 164 l/min. Maksymalny rozmiar opon to 2,05 m.

18. maj 2024 09:05