New Holland Agriculture partneruje firmie E. & J. Gallo Winery, największej rodzinnej winiarni na świecie oraz lojalnemu klientowi specjalistycznych ciągników New Holland, w pilotażowym projekcie testującym technologię autonomiczną NHDrive zastosowaną w ciągnikach do winnic T4.110F.
Program pilotażowy to kolejny krok w prowadzonym przez New Holland programie prac nad pojazdem autonomicznym oraz próba dogłębnego zbadania zastosowania pojazdu w poszczególnych sektorach, które najbardziej mogą skorzystać z tej technologii. Marka po raz pierwszy przedstawiła swoje autonomiczne rozwiązanie NHDrive™ w 2016 r. na targach Farm Progress Show, a do chwili obecnej przedstawiła jego wykorzystanie w ciągniku T7 do ciężkich zastosowań oraz T8, celem zilustrowania możliwych zastosowań w uprawie rzędowej. Nowy program pilotażowy z wykorzystaniem ciągnika T4.110F ukazuje, że autonomiczne rozwiązanie New Holland można wdrożyć w całej gamie ciągników marki, od mocnych ciągników do uprawy rzędowej po asortyment maszyn specjalistycznych.
W realizowanym w Kaliforni w Stanach Zjednoczonych programie wykorzystano ciągniki T4.110F, wyposażone w technologię autonomiczną NHDrive, w których w trakcie początkowych prac badawczo-rozwojowych uzyskano istotny postęp w integracji poszczególnych podzespołów, a zwłaszcza elementów sensorycznych i detekcyjnych oraz odbiorników sygnałów. Dzięki temu T4.110F NHDrive zachował smukłą sylwetkę.
Pilotaż obejmuje cały szereg prac związanych z utrzymaniem winnicy i produkcją plonu, które dostarczą informacji zwrotnych służących dalszemu rozwojowi wykonania tych czynności podczas pracy autonomicznej. Te często powtarzalne działania stanowią szeroki przekrój czynności podejmowane w winnicy i stanowią grupę reprezentatywną prac wykonywanych przez szerszą wspólnotę rolników. Dane wygenerowane w trakcie pilotażu wzbogacą program prac nad pojazdem autonomicznym New Holland, dostarczając szczegółowych informacji ze świata realnego na temat możliwości automatyzacji i autonomicznego wykonania wielu czynności. Obejmują one układ autonomiczny wspomagający operatora, w którym NHDrive wspiera go w kabinie, układ autonomiczny nadzorowany, w którym operator znajduje się na polu i nadzoruje bezzałogowe pojazdy, i wreszcie układ w pełni autonomiczny, bez lokalnego nadzoru.
Badania prowadzone w ramach prac nad pojazdem autonomicznym pozwalają również wytworzyć technologie pochodne, które już są dostępne dla klientów w nowej ofercie New Holland PLM™ – pakiet agrotechniki precyzyjnej. Są to rozwiązania takie jak IntelliTurn™ – system, który w pełni automatyzuje wykonywanie skrętu na końcu rzędu po wciśnięciu jednego przycisku, wspomagający rolników w osiągnięciu większej efektywności podczas prac.