Pod takim hasłem odbył się cykl spotkań dla rolników u dealerów sprzedających maszyny John Deere. 14 listopada, takie wydarzenia miało miejsce w firmie Kuhn Maszyny Rolnicze w Jelonku k. Poznania.
Zaproszeni rolnicy mieli okazję przypomnieć sobie kilka kluczowych zasad bezpiecznej pracy maszynami rolniczymi w tym kombajnami zbożowymi. Na bezpieczeństwo operatora i innych osób wpływ ma wiele czynników. Najważniejsza jest praca z założonymi wszystkimi osłonami. Przed uruchomieniem silnika trzeba użyć sygnału dźwiękowego i odczekać 10 sekund. Jada kombajnem po drogach nie może odbywać się z zamontowanym zespołem żniwnym. Kolejny ważny aspekt to sprawne oświetlenie w tym również światła ostrzegawcze. Nie można zapomnieć też o ważnym certyfikacje uprawniającym do pracy kombajnem.
Poza tym rolnicy mogli zapoznać się z najnowszymi produktami w ofercie. Jednym z nich jest kombajn zbożowy W330PTC. Do jego napędu zastosowano 6-cylindrowy silnik o pojemności 6,6 l i mocy maksymalnej 159 kW/213 KM. Norma emisji spalin Stage IV jest spełniana dzięki układowi SCR. Do wyboru są zespoły żniwne o szerokościach roboczych odpowiednio 3,9; 4,2; 4,5; 4,8 i 5,1 m. W układzie omłacania zastosowano bęben wstępny PTC i bęben omłotowy (z 8 cepami) o szerokości 1110 mm i średnicy 500 mm. Powierzchnia aktywnej separacji jest określona na 0,85 m2. W dalszej kolejności słoma trafia na 5 wytrząsaczy o powierzchni 4,8 m2, powierzchnia sit jest określona na 3,4 m2. W kombajnie W330 zastosowano aktywny powrót niedomłotów znany m.in. z kombajnów serii S. Rozwiązanie to nie obciąża dodatkowo bębna młócącego. Zbiornik na ziarno ma pojemność 5200 l, a prędkość wyładunku jest określona na 55 l/s.
Spotkanie w Jelonku było okazją do zaprezentowania także opryskiwaczy John Deere, systemów rolnictwa precyzyjnego oraz finansowania fabrycznego i promocji na wybrane modele maszyn tym finansowaniem objęte. Nie zabrakło ważnych informacji o oponach marki Michelin stosowanych w maszynach rolniczych. Rolnicy mieli okazję poznać nie tylko ich konstrukcję, ale także zalety, do których należy zaliczyć możliwość pracy przy niskim ciśnieniu. Wpływa to na mniejszy poślizg, mniejsze zużycie paliwa, pracę można wykonać szybciej i przy mniejszych koleinach na polu.