21 listopada o godz. 7.30 zjechał z linii produkcyjnej płockiej fabryki New Holland 20-tysięczny kombajn z serii TC, produkowanej tu od 1998 roku.
New Holland z dumą zaprezentował dwudziestotysięczny egzemplarz kombajnu TC, maszyny, która udoskonalana przez prawie dwadzieścia lat stała się jednym z najbardziej znanych i docenianych maszyn na polskich polach.
W 1998 roku, kiedy fabrykę Bizon zainwestowała marka New Holland, rozpoczęto przygotowania do uruchomienia produkcji maszyn rolniczych, w tym kombajnów w żółtym kolorze. Pierwszy kombajn TC został wyprodukowany w Płockiej fabryce już jesienią 1998 roku. Do końca kolejnego roku z taśmy produkcyjnej zjechało 30 sztuk modelu TC59. Od tego czasu nieprzerwanie trwa proces modernizacji kombajnów z serii TC.
W 2003 roku w fabryce powstawały już wszystkie modele z serii TC – TC54M, TC54H, TC56M, TC56H i TC56H+ z emisją silnika TIER2. W tym samym czasie uruchomiona została produkcja zespołów żniwnych do kombajnów TC, a w następnych latach rozpoczęto produkcję hederów do wszystkich serii kombajnów marki New Holland. W 2007 roku do modeli TC wprowadzone zostały nowe silniki FPT NEF 6,7L, spełniające normy emisji spalin TIER 3. Zmodernizowano wtedy stylistykę maszyny i zmieniono nazewnictwo kombajnów TC na TC5040, TC5050 TC5060 TC5070 i TC5080. Kolejna głęboka modernizacja TC nastąpiła w latach 2013–2014 – wprowadzono nową sylwetkę maszyn, nową kabinę typu HarvestSuite, silnik NEF z systemem SCR o emisji spalin TIER 4A. Zrezygnowano także z produkcji kombajnów TC5040 i TC5060 z mechanicznym napędem jazdy. Przy okazji tej modernizacji wprowadzono nowe nazewnictwo: TC 4.90, TC 5.70, TC 5.80, TC 5.90.
– Priorytetem marki New Holland jest maksymalizacja efektywności maszyn i oszczędność kosztów, jakie ponosi rolnik – mówi Józef Dębski, specjalista produktowy marki New Holland. – Dlatego od momentu rozpoczęcia produkcji serii TC stale ją udoskonalamy, jednocześnie wprowadzamy silniki zgodne z obowiązującym poziomem emisji spalin TIER. Od prawie dwudziestu lat linia TC cieszy się ogromną popularnością, co potwierdza wysoką klasę naszych kombajnów – dodaje.
Obecnie w fabryce CNHI Polska Sp. z o.o. zatrudnionych jest około 1200 osób. W wydziale montażu kombajnów wciąż pracuje 73 pracowników, którzy montowali pierwszy model kombajnu TC. Za kierownicą zjeżdżającego z linii produkcyjnej 20-tysięcznego egzemplarza zasiadał Waldemar Suchodolski, pracownik, który w 1998 roku wyprowadził z niej TC nr 1.