StoryEditor

Zakład Trelleborg Tires w Spartanburg ma powody do dumy

Stoi za tym zwiększenie mocy produkcyjnych aż o +20%, przyjrzyjmy się temu bliżej

24.07.2024., 06:00h

Zdaniem producenta opon terenowych klasy premium stanowi to przykład lokalnego modelu biznesowego, który osiąga wysokie wyniki dzięki dogłębnej analizie rynku. Na całym świecie producenci zbliżają się do swojego popytu referencyjnego, zabezpieczając się przed przyszłymi zakłóceniami, minimalizując odległość od klientów, łagodząc cła importowe, zmniejszając wydatki logistyczne i ostatecznie osiągając znaczące korzyści w zakresie zrównoważonego rozwoju. Sektor opon nie jest wyjątkiem, ale tutaj zakłady nie koncentrują się wyłącznie na lokalizacji: rozwijają się również, szczególnie w segmencie off-highway.

Jak stworzyć warunki do rozwoju i zwiększyć sprzedaż?

W tym kontekście zakład produkcyjny Trelleborg Tires w Spartanburg w Stanach Zjednoczonych, o powierzchni 40 000 metrów kwadratowych, wyróżnia się jako wyraźny przykład tego, jak zlokalizowana produkcja sprzyjała korzystnym warunkom do rozwoju, jednocześnie napędzając ewolucję rynku.

Rynek opon rolniczych w Ameryce Północnej został wyceniony na ponad 930 mln USD w 2023 r. i przewiduje się, że osiągnie 1,3 mld USD do 2030 r., podążając za różnymi kluczowymi trendami, takimi jak postępująca mechanizacja rolnictwa, większe gospodarstwa rolne, wzrost plonów i krótsze cykle wymiany.

To największa na świecie arena rolnicza, a od momentu rozpoczęcia działalności w USA w 2015 r. Trelleborg Tires płynnie zasymilował się z wyjątkowym krajobrazem rynku, podążając za specyficznymi potrzebami amerykańskich rolników, jeśli chodzi o wybór odpowiedniej opony do pracy: trwałość i zdolność do pracy na szerszym i trudniejszym terenie, a wszystko to przy dużych obciążeniach.

image
Opony marki Trelleborg można zobaczyć na wielu targach - tu na jednej z wystaw Agritechnica - zdjęcie ilustracyjne.
FOTO: Jan Józefowicz

Korzyści dla klienta końcowego

Postawiliśmy sobie pytanie: czego rynek oczekuje od nas dzisiaj w porównaniu do sytuacji sprzed dekady? To pytanie doprowadziło nas do dalszego ulepszania naszej gamy opon flotacyjnych, wprowadzania innowacji w procesach produkcyjnych i zwiększania korzyści dla klienta końcowego, dostosowując je do konkretnych wymagań rynku – wyjaśnia Marco D‘Angelo, wiceprezes ds. produkcji w Yokohama TWS.

Poza tym dodaje – Obecnie zakład może pochwalić się niezwykłym 20% wzrostem mocy produkcyjnych w porównaniu do stanu początkowego. Jesteśmy teraz bardziej niż kiedykolwiek pewni obsługi naszych klientów w Ameryce Północnej, którzy mogą łatwo zaopatrzyć się w opony Trelleborg, wiedząc, że są one produkowane lokalnie w Stanach Zjednoczonych. Koncentrując się na lokalnej produkcji i zaopatrzeniu, firma może zminimalizować koszty transportu i złożoność logistyczną, poprawiając ogólną wydajność i szybkość reakcji swoich operacji. Ponadto wspiera lokalną gospodarkę i zmniejsza wpływ na środowisko dzięki krótszym łańcuchom dostaw i zmniejszonej emisji z transportu.

Ale co utorowało drogę do sukcesu?

Technologia odegrała kluczową rolę. Zakład w Spartanburgu wyróżnia się jako jeden z najbardziej zautomatyzowanych zakładów w branży rolniczej, którego celem jest zagwarantowanie klientom najwyższych standardów produkcji – wyjaśnia producent.

Koncentracja na kliencie przyświecała każdej decyzji dotyczącej projektu zakładu w Spartanburgu. Na każdym etapie produkcji, począwszy od przygotowania półproduktów, przez produkcję opon aż do efektu końcowego. Zakład w Spartanburgu jest wyposażony w zaawansowaną technologię automatyzacji maszyn i kontroli procesów. W szczególności najnowsze technologie zostały zastosowane w kluczowych procesach, takich jak utwardzanie opon, aby zapewnić najwyższą wydajność opon w terenie i zminimalizować wpływ na środowisko.

Badania i rozwój produktów

Wreszcie, co nie mniej ważne, układ fabryki opon został zaprojektowany i opracowany przy użyciu specjalnych narzędzi z zakresu lean manufacturing, co oznacza filozofię produkcji polegająca na oszczędnym gospodarowaniu zasobami. To skutecznie redukuje obsługę materiałów w hali produkcyjnej i zwiększa wydajność operacyjną.

Jednak ostateczna przewaga konkurencyjna opracowana przez Trelleborg Tires wydaje się wynikać z obecności, która ma głębokie korzenie na danym terytorium.

Nasze zakłady dostosowują i rozwijają zakres produkcji w oparciu o zapotrzebowanie rynku. Podczas gdy nasze wysiłki badawczo-rozwojowe są scentralizowane, Spartanburg zatrudnia własnych menedżerów ds. badań i rozwoju, których zadaniem jest nadzorowanie nie tylko wdrażania procesów, ale także rozwoju produktów. Naszym celem jest prawdziwe zanurzenie się, zrozumienie prawdziwych potrzeb naszych klientów i odpowiednie reagowanie – zapewnia D‘Angelo.

oprac. Jan Józefowicz, źródło: Trelleborg Tires

20. listopad 2024 23:25