StoryEditor

Wyniki sprzedaży koncernu motoryzacyjnego Stellantis

Przyjrzyjmy się, jak na tle Europy wypada Polska? Wystarczy spojrzeć na poniższe zestawienie, ale... mogłoby być lepiej

24.07.2024., 13:58h

W obszarze UE-29, spółka Stellantis odnotowała wzrost o 0,9% pod względem wolumenu sprzedaży (samochody osobowe i dostawcze) w pierwszej połowie 2024 r., osiągając udział w rynku na poziomie 18,2%. Marki Citroën, Dodge, Jeep® i Lancia osiągnęły bardzo dobre wyniki, zwiększając sprzedaż w porównaniu z rokiem ubiegłym. Stellantis jest liderem sprzedaży we Francji, Włoszech i Portugalii od początku roku.

Cztery modele w pierwszej dziesiątce

We Francji, Stellantis osiągnął udział w rynku na poziomie ponad 30%, a cztery modele Stellantis (Peugeot 208, 308, 2008 i Citroën C3) znalazły się w pierwszej dziesiątce. We Włoszech odnotowano wzrost sprzedaży o 1%, osiągając udział w rynku na poziomie 33%. Warto zauważyć, że pięć modeli Stellantis znalazło się w pierwszej dziesiątce w czerwcu, w tym Fiat Panda, Citroën C3, Lancia Ypsilon, Fiat 500 i Jeep Avenger, najlepiej sprzedawany SUV we Włoszech. W Niemczech, sprzedaż wzrosła o prawie 24%, przy czym prawie wszystkie marki odnotowały dwucyfrowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym i zwiększyły udział w rynku do poziomu 14%. Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Dania, Irlandia i Słowenia również odnotowały dwucyfrowy wzrost sprzedaży.

Stellantis Pro One to numer 1 na rynku samochodów dostawczych z ponad 28,5% udziałem w rynku i wzrostem wolumenu sprzedaży o 4% rok do roku. Wzrost ten był szczególnie zauważalny w Niemczech, gdzie udział w rynku wzrósł o 4 punkty procentowe, a sprzedaż o ponad 44%.

Szeroka oferta produktów

– Utrzymamy nasz wzrost wykorzystując szanse i zarządzając utrudnieniami, powiedział Uwe Hochgeschurtz, dyrektor operacyjny Stellantis na region Rozszerzonej Europy. –Dzięki naszej solidnej pozycji na rynku, strategicznym partnerstwom i szerokiej ofercie produktów, wkraczamy w drugą połowę roku utrzymując mocne tempo. Cieszymy się na nadchodzące miesiące, napędzani duchem walki naszego zespołu i ekscytującymi nowymi produktami – zgodnie z planem strategicznym Dare Forward 2030 – aby kontynuować swój rozwój w Europie.

Sprzedaż pojazdów z napędem w pełni elektrycznym

Stellantis odnotował stabilny wzrost na rynku samochodów LEV, dzięki bogatej ofercie nowych modeli BEV, PHEV i MHEV. Udział pojazdów BEV w rynku UE29 od początku roku wyniósł 13,3%, a we Francji sprzedaż wzrosła o ponad 48%, przy czym Peugeot E-208 był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w tym półroczu. W czerwcu sprzedaż pojazdów z napędem w pełni elektrycznym (BEV) wzrosła o 19% we Włoszech dzięki zachętom rządowym i o 16% w Wielkiej Brytanii, co dało o 1,1 punktu procentowego wyższy udział w rynku w porównaniu do ubiegłego roku.

Jednostka biznesowa Samochodów Używanych Stellantis (Stellantis Pre-Owned Vehicle) osiągnęła znaczny wzrost w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, a rynki G10, w tym Francja, Niemcy, Włochy, Holandia i Hiszpania, wykazały solidny dwucyfrowy wzrost sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem.

oprac. Jan Józefowicz, źródło: Stellantis

22. listopad 2024 11:23