Zacznijmy od resorowanego dyszla, w którym pióra resorów można tak ustawić, aby zmienić nachylenia zbiornika. Dyszel typu V w pełni chroni pompę próżniową, a regulacja umożliwia jej równe ustawienie, co zapewnia smarowanie łopatek, od przodu do tyłu sprężarki i wydłuża okres eksploatacji pompy. Wielkość pompy zależy od pojemności zbiornika, ale użytkownik może zdecydować się na taki model, który będzie odpowiadał jego potrzebom.
Podpora postojowa znajduje się na środku pod dyszlem, co umożliwia rozprzęgnięcie przy obciążeniu i zapobiega skręcaniu w czasie postoju. Aby niepotrzebnie nie ugniatać gleby można wybrać koła o większej szerokości, co przyda się w przypadku mokrego czy miękkiego podłoża.
W kwestii komfortu
Wszystkie dwuosiowe wozy asenizacyjne są wyposażone w wózek jezdny typu „Roll-Over”. Jego konstrukcja, obejmująca pióra resorów umieszczone pod osiami, nie tylko obniża środek ciężkości, ale przede wszystkim usprawnia trakcję w trudnych warunkach, ponieważ pierwsza oś ułatwia pokonywanie przeszkód.
Wózek jest przykręcony do ocynkowanej ramy, co umożliwia, podobnie jak w przypadku osi pojedynczej, jego przesunięcie do tyłu w przypadku, gdy użytkownik chce zamontować z tyłu zbiornika aplikator lub rampę rozlewającą. Modulo2 jest przystosowany do montażu takiego osprzętu. Producent wyjaśnia, że dociążenie tylnej części wozu spowoduje zmianę wyważenia maszyny, a zmiana położenia osi pozwoli na ponowne wyważenie całości lub dociążenie ciągnika do pracy w trudniejszych warunkach.
Systemy pompowania
Jest co najmniej pięć wariantów systemów pompowania: tradycyjny zawór boczny, hydrauliczna szczelna pokrywa górna, ramię sekwencyjne opuszczane z lewej lub prawej strony, które wymaga tylko jednej funkcji hydraulicznej, boczne ramię przegubowe lub wysięgnik. Do tych wszystkich elementów można dodać urządzenia przyspieszające pompowanie czyli turbo z silnikiem napędzanym hydraulicznie.
Wóz asenizacyjny Joskin to krótka, masywna maszyna o bardzo ograniczonym tylnym zwisie w przypadku zamontowania osprzętu rozlewającego. Taka konstrukcja ułatwia manewrowanie w trudno dostępnych miejscach.
Wybór wyposażenia
Wśród najczęściej wybieranych opcji są przykręcane, a nie spawane oczka pociągowe, co ułatwia i przyspiesza ich wymianę w przypadku zużycia lub wyboru innego wyposażenia. Przy rozlewaniu pomocne są różne wskaźniki poziomu, ponieważ podczas pracy z aplikatorem niełatwo zorientować się, kiedy zbiornik jest pusty. Aby uniknąć takich problemów wystarczy wybrać, np. duży wskaźnik Ø 150 mm, pływakowy lub podłużny wskaźnik poziomu, które można umieścić w dowolnym miejscu.
W ofercie Joskina jest duży wybór ponad 60 ramp i aplikatorów, które można wykorzystać podczas pracy na użytkach zielonych, uprawach zbóż lub ściernisku. Na plus wozu asenizacyjnego Modulo 2 trzeba zapisać również to, że ma całkowicie ocynkowany zbiornik i dyszel.
opr. jj