StoryEditor

Wiemy, że John Deere zmienia – ale co zmienia?

Tym razem chodzi o pakiet aktualizacji, które mają wpłynąć nie tylko na komfort operatora, ale też zwiększyć efektywność pracy.

03.12.2022., 19:00h

Wydajność markowego ciągnika można podnieść na wyższy poziom, jeśli operator będzie stosownie dopieszczony, co w szczególności dotyczy fanów dobrego brzmienia w kabinie. To nie fanaberie, ale przemyślana decyzja zwłaszcza jeśli w sezonie operator siedzi za kółkiem nawet po kilkanaście godzin dziennie i ani myśli jej opuszczać, bo pracę umila mu ulubiona muzyka w dobrej jakości (John Deere twierdzi, że nawet najwyższej klasy).

John Deere serii 6R z Apple CarPlay lub Android Auto

Tym samym oprócz obecnego radia klasy premium John Deere oferuje teraz radio z ekranem dotykowym, znanym przede wszystkim z dużych ciągników serii 7R, 8R/RT/RX, 9R/RT/RX). Ekran znajduje się w prawym przednim górnym narożniku, aby zapewnić dobrą widoczność i łatwy dostęp. Telefon komórkowy można podłączyć bezprzewodowo lub przez złącze USB-A w prawej konsoli, co umożliwi komunikację przez Android Auto i Apple CarPlay. Standardowe radio będzie wciąż dostępne w wersji podstawowej maszyn 6M i 6R.

Muzyki nie musisz słuchać, ale siedzieć trzeba!

Bez wątpienia podstawowym elementem ciągnika, mającym wpływ na komfort jest fotel. – Obecnie proponowany fotel Ultimate zostanie zastąpiony nowym modelem, który zapewnia lepszą widoczność na maszynę zagregowaną z ciągnikiem, ponieważ górna część oparcia obraca się w momencie, gdy użytkownik się obraca. Fotel jest również dostępny z pakietem skórzanym i oferuje teraz 2-stopniowe ogrzewanie oraz ulepszony system wentylacji aktywnej. Ten nowy fotel Ultimate będzie również dostępne na rynku wtórnym – mówi Szymon Kaczmarek, specjalista ds. produktu John Deere.

Komfort tak, ale co z resztą?

Ponadto John Deere szykuje inne zmiany w poszczególnych modelach. W przypadku maszyn oznaczonych symbolami 6R 230 i 6R 250 można liczyć na bardziej efektywną pompę oleju hydraulicznego, która z obecnej wydajności 160 l/min, zwiększy ją do 195 l/min. Oznacza to jeszcze lepszą obsługę zaczepianych maszyn lub narzędzi, w szczególności siewników pneumatycznych i rozsiewaczy z napędem hydraulicznym. Z kolei w przypadku modeli 6R 155 - 6R 185 rozmiary opon 710/60R42 VF i 600/60 R30 VF będą teraz dostępne również dla prędkości 50 km/h.

Większa zdolność kierowania o 50 proc.

Ważne aktualizacje zostaną również wprowadzone w modelach serii 7R. Przede wszystkim zwiększony zostanie rozmiar siłownika układu kierowniczego z 56 mm x 25 mm do 70 mm x 36 mm, co zdaniem producenta, pozwoli zwiększyć zdolność kierowania o 50 proc. Co ważne, John Deere zwiększył dopuszczalną masę całkowitą dla serii 7, która wynosi teraz 18 000 kg nawet przy wyborze maksymalnej prędkości 50 km/h.

Co daje kierowcy Reactive Steering?

To nie koniec nowości jeśli chodzi o serię 7R, bo producent przygotował również reaktywny układ kierowniczy (Reactive Steering), który ogranicza ruchy rąk, ułatwiając kierowanie ciągnikiem. Wspomniany układ działa dzięki nowemu zaworowi sterującemu, który włącza i wyłącza odpowiednie funkcje. Układ usuwa strefę nieczułości układu kierowniczego, co wpływa na poprawę komfortu kierowania, szczególnie na drodze. Wciąż dostępny będzie Active Command Steering 2, który umożliwia automatyczną zmianę przełożenia w układzie kierowniczym.

opr. Jan Józefowicz, fot. John Deere

19. listopad 2024 22:28