Usprawnienia wprowadzone we wskazanych modelach polegały, między innymi, na wzmocnieniu konstrukcji skrzyni ładunkowej. Uzyskano to przez wprowadzenie nowego, sztywniejszego i grubszego obrzeża skrzyni oraz większego zagęszczenia poprzeczek podłogi. Dla skrzyń z klapą do czoła zmieniony został także słup tylny na węższy, co wpłynęło na zwiększenie światła rozładunku portalu tylnego. Obrzeże górne zyskało kształt skośny do wnętrza skrzyni, niwelując problem zalegania materiału. Natomiast w obrzeżu tylnym postawiono na grubszą ściankę wewnętrzną i profil o łagodniejszym kącie natarcia, dzięki czemu element ten stawia mniejszy opór podczas rozładunku i redukuje możliwość jego nadmiernego wycierania. Ponadto, wzmocniono narożnik ściany przedniej i wprowadzono nowy standard rozstawu poprzeczek podłogi, a także zainstalowano funkcjonalną drabinkę wysuwaną spod skrzyni. Dodano także nową opcję w ofercie w postaci klapo-drzwi jednoskrzydłowych w modelu Bulk Master.
Transport w rolnictwie i nie tylko
Producent wyjaśnia, że wprowadzone zmiany przyczyniły się do zwiększenia trwałości, niezawodności i żywotności naczep wywrotek marki Wielton. Aspekt wprowadzonych zmian konstrukcyjnych jest niezwykle ważny w modelu Weight Master, który znajduje zastosowanie zarówno w transporcie materiałów budowlanych, ładunków paletowych, worków typu big-bag, jak i płodów rolniczych. Wprowadzone zmiany mają także szczególne znaczenie w modelu Bulk Master przeznaczonego do przewozu produktów rolnych, nawozów czy biomasy, a zatem często wykorzystywanego w wymagających warunkach terenowych.
– Nie ustajemy w rozwoju i modernizujemy nie tylko nasze fabryki, ale również produkty w trosce o komfort, bezpieczeństwo i zadowolenie naszych klientów. Wprowadzamy kolejne zmiany optymalizacyjne i użytkowe w naszych naczepach wywrotkach. Nieustannie zwiększamy konkurencyjność swoich produktów, potwierdzając tym pozycję wiodącego producenta naczep na polskich i europejskich rynkach. Wsłuchujemy się w głosy dobiegające z rynku i wyciągamy celne wnioski. Kierowani doświadczeniem, dzięki wielu szytym na miarę produktom zmieniamy się na lepsze dla naszych klientów – mówi Łukasz Trzeciakiewicz, Product Manager Wielton S.A.
Modernizacja skrzyń wywrotek stalowych i aluminiowych
Wieluński producent się na masową modernizację skrzyń w swoich wywrotkach. W tym celu wdrożył we wszystkich aluminiowych wywrotkach HP wzmocnioną konstrukcję podłogi skrzyni oraz zmianę profilu jej podłużnic i porzeczek. Wprowadził także nową opcję zamykania – klapę hydrauliczną. Z kolei w stalowych wywrotkach HP Wielton zmienił budowę skrzyni ładunkowej, wprowadzając masywniejsze obrzeże górne. W wyniku tego zrezygnowano z belki i łańcucha spinającego burty. Podobnie jak w wywrotkach aluminiowych, w stalowych naczepach HP wdrożono klapę hydrauliczną jako jedną z opcji zamykania skrzyni. Ponadto, we wszystkich wywrotkach Wieltonu wprowadzono nową, uniwersalną konstrukcję balkonu roboczego (z dwiema możliwościami konfiguracji wejścia - prawa/lewa strona) oraz zmieniono dociągi boczne klapy na bardziej funkcjonalne, z możliwością dociągnięcia kluczem do kół.
Spersonalizowane rozwiązania
Wielton ma w ofercie szereg spersonalizowanych rozwiązań, w ramach niestandardowego wyposażenia, które znacząco poprawiają codzienne użytkowanie naczep wywrotek. Naczepy te mogą zostać wyposażone w pełni automatyczny dach przesuwny Hyva slideKAP z tylną belką samoczynnie się blokującą i nie wymagającą dodatkowych operacji zabezpieczających plandekę dachu ze strony kierowcy. Rozwiązanie to znacząco ułatwia pracę kierowców i poprawia ich bezpieczeństwo.
Do dyspozycji jest też zderzak ściany przedniej do transportu palet i worków typu big-bag. Zderzak ten symuluje pionową ścianę przednią i zapobiega przemieszczaniu się ładunków do przodu podczas jazdy lub gwałtownego hamowania. W ofercie Wieltonu jest także wkładka teflonowa QuickSilver eliminująca problem przywierania i przymarzania materiałów sypkich, a dzięki temu zapewniająca szybszy i bezpieczniejszy wyładunek. Wieluński producent naczep oferuje także wkładkę stalową, jako dodatkowe rozwiązanie wspierające transport budowlany, która pozwala na załadunek asfaltu i grubszego kruszywa, minimalizując ryzyko uszkodzenia skrzyni ładunkowej wykonanej z aluminium. Rozwiązanie to stanowi kompromis pomiędzy lżejszą skrzynią aluminiową podatną na uszkodzenia a cięższą skrzynia stalową.
Rozwiązania przydatne dla rolnictwa
Wielton proponuje też ciekawe rozwiązanie dla transportu rolniczego w postaci hamaka do warzyw. Hamak został stworzony do załadunku płodów rolnych, w szczególności jabłek, buraków i ziemniaków, aby zmniejszyć ryzyko ich stłuczenia. Ładowanie wywrotki z hamakiem odbywa się od przodu naczepy. Towar, który spada na plandekę zawieszoną około 2 m nad podłogą, jest amortyzowany przez hamak z jednej strony zamocowany na sztywno za pomocą łańcucha, a z drugiej strony na elastycznym ekspanderze. Dzięki temu plandeka ugina się pod ciężarem płodów rolnych, które zsuwają się i nie ulegają uszkodzeniu, spadając bezpośrednio na podłogę z wysokości 3 m. W ofercie Wieltonu jest także pakiet rozwiązań do przewozu odpadów poubojowych, szlamu i odpadów. Pakiet ten zwiększa szczelność naczepy oraz zapobiega niekontrolowanemu przemieszczaniu lub wyciekowi towaru.
Trwałość konstrukcji
O wysokiej jakości naczep samowyładowczych z Wielunia stanowi to, że zostały wyprodukowane ze stali lub aluminium o najwyższej klasie wytrzymałości, tj. Hardox HB450, S700, czy Endur-AL HB114. Natomiast ramy wywrotek zostały wykonane ze stali S700, która jest zabezpieczona antykorozyjnie z wykorzystaniem malowania kataforetycznego KTL, gwarantującej długą żywotność podwozia. Ponadto, w celu zagwarantowania najwyższej jakości produktów Wielton stosuje niezawodne komponenty i podzespoły dostarczane przez renomowanych europejskich producentów
opr. Józefowicz, fot. Wielton