Głównym zadaniem tych maszyn jest przenoszenie ciężkich materiałów, układanie na dużych wysokościach i dobry zasięg. Dwa kompaktowe modele noszą oznaczenia T7035 i T7042 oferują obciążenie użytkowe odpowiednio 3,5 i 4,2 tony.
Weidemann postawił na widoczność
Cechą wyróżniającą nowe ładowarki teleskopowe jest bardzo dobra widoczność we wszystkich kierunkach. Czterosłupkowa kabina została zaprojektowana z uwzględnieniem kilku istotnych cech: duża, zaokrąglona szyba przednia, zapewniająca dobry widok do góry i pochylona maska silnika, co zapewnia widoczność na boki. Z tyłu kabiny jest panoramiczna szyba, którą Weidemann zoptymalizował tak, aby uzyskać swobodny widok na tylne prawe koło. Poza tym są podgrzewane szyby boczne.
Ładowarki mają silniki Perkins o mocy 75 kW/102 KM (tylko T7035), 90 kW/122 KM oraz 100 kW/136 KM, które spełniają wymagania normy emisji spalin Stage V z technologią SCR, DPF i DOC. Do wyboru są prędkości 20, 30 i 40 km/h.
Ergonomia pracy
Producent informuje, że wszystkie podzespoły zostały dostosowane do ergonomii pracy, bezpieczeństwa i wygody kierowcy. W tym kontekście należy wspomnieć o sprężynującej konsoli z joystickami i klawiaturami, dużym 7-calowym wyświetlaczu, ergonomicznym rozmieszczeniu elementów, zorientowanym kolorystycznie i samouczącym się systemie operacyjnym. Maszyna ma wygodne, szerokie wejście z antypoślizgowymi stopniami.
Trzy tryby skrętu pozwalają na następujące warianty pracy: kierowanie na wszystkie koła, tryb kierowania na przednią oś i tryb jazdy bokiem. Kąt skrętu wynosi 45 stopni. Sprzęt ma zintegrowany system zwiększający stabilność wspomagania operatora vls (Vertical Lift System) firmy Weidemann, który dzięki półautomatycznemu ruchowi teleskopowemu umożliwia płynną obsługę i wspiera pracę operatora. Można korzystać z następujących układów pracy: tryb łyżki przy załadunku materiałów sypkich, tryb do układania na dużej wysokości i tryb ręczny, bez wsparcia systemu, np. do prac załadunkowych.
Ogrzewanie i wentylacja kabiny
O dobry klimat pracy dba nowy, efektywny system ogrzewania i wentylacji z dmuchawą, dopływem świeżego powietrza i dyszami powietrznymi. Opcjonalnie dostępna jest klimatyzacja, również z automatyką. Ponadto kabina może być zaopatrywana w powietrze przez przesuwne okno boczne oraz wentylację szczelinową tylnej szyby.
Dzięki odwracalnemu wentylatorowi operator może usuwać kurz z kratki wlotowej. Poza tym ładowarki mają łatwiejsze podłączanie osprzętu dzięki opcjonalnej redukcję ciśnienia 3. obwodu sterowania na ramieniu teleskopowym z przodu i standardowe złącza hydrauliczne Flat-Face. Podczas pracy z przyczepą o obciążeniu do 16 t można korzystać z różnych sprzęgów holowniczych.
opr. Jan Józefowicz