StoryEditor

Sieczkarnie New Holland FR z radarem na kanale wyrzutowym — jakie są jego funkcje?

Aby ulepszyć maszyny żniwne, New Holland wprowadza pomiar za pomocą czujników radarowych, znanych już z kombajnów CR i pras wielkogabarytowych. Teraz technologia ta pojawia się także w sieczkarniach samobieżnych FR, które oprócz tego otrzymały szeroki pakiet usprawnień. Co zmieniło się w żółtych sieczkarniach produkowanych w Zedelgem?

08.11.2024., 18:00h

New Holland rozszerza zastosowanie radarów na kolejne maszyny rolnicze. Po kombajnach CR i prasach wielkogabarytowych technologia radarowa trafia teraz do sieczkarni samobieżnych FR Forage Cruiser. Dzięki temu oraz innym zmianom nowa seria modeli — od FR480 (476 KM) do FR920 (911 KM) — oferuje operatorom dodatkowe wsparcie i umożliwia pełne wykorzystanie potencjału maszyn.

Radar przeciwdziałający zatorom

W ramach systemu zapobiegania zatorom, radar zamontowany na deflektorze wylotowym monitoruje przepływ plonu i sygnalizuje zmiany jego prędkości względem prędkości jazdy maszyny. W przypadku spadku prędkości, operator otrzymuje alert, aby zmniejszyć prędkość jazdy i zredukować ryzyko zatoru.

image
FOTO: mat. prasowe

System ten zdaniem producenta zmniejsza ryzyko wystąpienia zatorów, a w przypadku ich powstania, usprawnia proces ich odblokowywania, co pozwala na szybszy powrót do pracy. Kontrolowania prędkości wyrzucanej sieczki z jednej strony ma pomóc mniej doświadczonym operatorom w zachowaniu ciągłości pracy, z kolei Ci bardziej doświadczeni będą mogli śmielej dążyć do uzyskania wyższych wydajności.

Mniej kręcenia na uwrociach

Sieczkarnie FR są teraz wyposażone w funkcję CustomSteer™, znaną już z innych maszyn New Holland, która umożliwia regulację liczby obrotów kierownicy pomiędzy położeniami skrajnymi. Dzięki temu na uwrociach operator może szybciej wykonać manewr, bez potrzeby pełnego ruchu kierownicą. Co ważne, na drogach układ kierowniczy przywraca standardowe ustawienia czułości skrętu aby zachować bezpieczeństwo i stabilność sterowania potężnym sprzętem.

IntelliFill namierzy i napełni przyczepę

W nowej generacji FR udoskonalono także system IntelliFill, który umożliwia automatyczne napełnianie przyczep na łuku 210⁰. System samodzielnie przestawia się z napełniania tylnego na boczne, umożliwiając operatorowi pełne skupienie na prowadzeniu maszyny. Kamera i nowy interfejs użytkownika dostarczają informacji zwrotnych na temat napełniania w czasie rzeczywistym.

image
FOTO: mat. prasowe

Zaktualizowana kabina

Zmiany obejmują także kabinę sieczkarni FR, która jak czytamy w informacji prasowej - została zaprojektowana tak, aby zapewnić operatorowi więcej przestrzeni oraz lepszą widoczność. Przestrzeń na podłodze zwiększono o 12,5%, a hałas we wnętrzu zredukowano o 2,5 dB. Wnętrze wyposażono w ekran IntelliView IV Plus o przekątnej 30 cm oraz nowy wielofunkcyjny uchwyt CommandGrip™. Całość uzupełnia nowa architektura elektroniczna, która jak deklaruje producent skraca czas uruchamiania terminala i poprawia reakcję systemu.

image
FOTO: mat. prasowe

Rozwiązania rolnictwa 4.0

Technologia NutriSense™, w połączeniu z czujnikiem NIR, umożliwia precyzyjne pomiary składników odżywczych plonu. Dane te, przydatne w zarządzaniu gospodarstwem, można analizować na komputerze lub urządzeniu mobilnym dzięki nowej platformie FieldOps. Dodatkowo, sieczkarnie FR są teraz kompatybilne z funkcją Connectivity Included, która umożliwia przesyłanie danych w czasie rzeczywistym między maszynami, bez konieczności opłacania subskrypcji.

opr. Łukasz Siara na podstawie mat. prasowych New Holland

03. grudzień 2024 11:40