Porównując dane dotyczące rejestracji w latach 2022 i 2023, od razu rzuca się w oczy to, że obu zakresach zarejestrowano niemal taką samą liczbę nowych ciągników: 30 345 pojazdy w 2023 r. i 30 344 pojazdów w 2022 r., co oznacza spory spadek w porównaniu z 2021 r., kiedy zarejestrowano ponad 34 000 nowych ciągników.
10 marek ciągników z największą liczbą rejestracji w 2023 r.
Łącznie w tej grupie najpopularniejszych ciągników było nieco ponad 26 tysięcy pojazdów. Na podium znalazły się marki: Fendt, John Deere i Deutz-Fahr, oto szczegóły.
Fendt: 6140 szt., udział w rynku 20,2%
John Deere: 5899 szt., udział w rynku 19,4%
Deutz-Fahr: 2483 szt., udział w rynku 8,18%
Claas: 2092 szt., udział w rynku 6,9%
Kubota: 1978 szt., udział w rynku 6,5%
Case IH/Steyr: 1792 szt., udział w rynku 5,9%
New Holland: 1578 szt., udział w rynku 5,2%
Valtra: 1378 szt., udział w rynku 4,5%
Massey Ferguson: 1359 szt., udział w rynku 4,5%
Solis: 1304 szt., udział w rynku 4,3%
Kto traci, kto zyskuje?
Przyjrzyjmy się kilkunastu wiodącym producentom ciągników, którym udało się zwiększyć lub zmniejszyć sprzedaż w 2023 r. w porównaniu z 2022 r:
Fendt: 6140 szt. w 2023 r., 5319 szt. w 2022 r. => wzrost ok. 15%
John Deere: 5899 szt., 6425 sztuk => spadek ok. 8%
Deutz-Fahr: 2483 szt., 2381 sztuk => wzrost ok. 4%
Claas: 2092 szt., 1983 szt. => wzrost ok. 5%
Kubota: 1978 szt., 1912 szt. => wzrost ok. 3%
Case IH/Steyr: 1792 szt., 2138 szt. => spadek ok. 16%
New Holland: 1578 szt., 1620 szt. => spadek ok. 3%
Valtra: 1378 szt., 1119 szt. => wzrost ok. 23%
Massey Ferguson: 1359 szt., 1300 szt. => wzrost ok. 5%
Solis: 1304 szt., 1383 szt. => spadek ok. 6%
Kioti: 343 szt., 285 szt. => wzrost ok. 20%
Lindner: 156 szt., 134 szt. => wzrost ok. 16%
oprac. Jan Józefowicz, źródło: Profi DE