Rejestracje przyczep: kto zyskał, kto stracił?
► Pronar był liderem sprzedaży – od stycznia do końca kwietnia 2023 r. dzięki 722 przyczepom. W tym roku w identycznym okresie jest też liderem, ale zarejestrowano zaledwie 374 przyczepy tej marki, co daje spadek o 48,2%. Udział Pronaru w rynku przyczep to 24,1%.
► Metal-Fach jest na drugim miejscu z 237 rejestracjami i 15,3% udziałem w rynku.
► Metaltech zameldował się na pozycji trzeciej, sprzedając 139 przyczep, udział tej marki w rynku wynosi 9,0%.
► Joskin jest tuż za podium ze 102 rejestracjami, to zdecydowanie więcej niż w minionym roku, bo od stycznia do końca kwietnia miał wtedy zaledwie 45 rejestracji.
► Meprozet jest na piątym miejscu – zarejestrowano 88 przyczep tej marki.
► Wielton ma 74 rejestracje, co dało tej firmie szóstą lokatę.
Zestawienie sprzedaży przyczep w kwietniu 2023 r. w stosunku do kwietnia 2024 r. pokazuje sytuację poszczególnych marek na rynku przyczep. Jak na dłoni widać, kto zyskał, a kto stracił – wystarczy spojrzeć na tabelę przygotowaną przez PIGMiUR na podstawie bazy CEPiK.
Największa sprzedaż w poszczególnych województwach?
Na pierwszym miejscu w sprzedaży od stycznia do końca kwietnia 2024 r. jest woj. mazowieckie z 225 zarejestrowanymi przyczepami. W woj. lubelskim zarejestrowano 186 przyczep, a w woj. wielkopolskim, które jest na trzecim miejscu, zarejestrowano 172 przyczep rolniczych.
Topowe modele od stycznia do końca kwietnia 2024 r.
Zestawienie otwiera przyczepa Joskin Modulo – zarejestrowano 74 takie modele. Na drugiej pozycji jest Pronar PT612 z 43 szt. Marka Zasław (bez określonego modelu) zajmuje trzecie miejsce – 41 szt. Z kolei model Pronar PT610 z 27 rejestracji zajmuje czwarte miejsce. Na pozycji piątej jest Metal-Fach T703A/1 z 26 rejestracjami.
Przyczepy używane
W okresie styczeń-kwiecień br. roku zarejestrowano 2466 przyczep używanych. To o 293 pojazdy więcej niż przed rokiem. Oznacza to, że obecnie notujemy wzrost na rynku wtórnym o 13,5%.
oprac. Jan Józefowicz, źródło: PIGMiUR