Na zestawieniu rejestracji przyczep na polskim rynku od stycznia do końca października 2022 roku przygotowanym przez PIGMiUR widać, że ogółem firmy sprzedały 7072 nowe przyczepy. To o 355 szt. mniej niż w analogicznym okresie 20221 r. Zatem spadek rok do roku wynosi 4,8%.
Oto wyniki czołówki
Nietrudno się domyślić kto jest na czele stawki, ale zacznijmy od przyczep firmy Metaltech, które widnieją na zdjęciu otwierającym. Firma z Mirosławca zajęła czwarte miejsce, bo od stycznia do końca października 2022 r. nabywcy zarejestrowali 523 przyczepy tej marki. Rok wcześniej w tym samym okresie było 646 szt. Wielton zajął trzecie miejsce, osiągając w omawianym okresie sprzedaż 663 szt., a rok wcześniej było 688 przyczep. Na pozycji drugiej jest Metal-Fach, który nie może zaliczyć tego roku do udanych w zakresie sprzedaży (706 przyczep), bo w poprzednim okresie był dużo lepszy wynik aż 986 rejestracji.
Tradycyjnie na miejscu pierwszym jest Pronar, który może być dumny ze sprzedaży aż 2612 nowych przyczep między styczniem i końcem października br. Jednak w takim samy okresie 2021 r. był jeszcze lepszy, osiągając 2812 rejestracji.
Udział w rynku
Pronar z 2612 rejestracjami nowych przyczep jest liderem po dziesięciu miesiącach 2022 roku. To o 200 pojazdów mniej niż rok wcześniej, kiedy to sprzedano ich 2812. Udział marki Pronar w polskim rynku wynosi 36,9%. Drugi w zestawieniu Metal-Fach z 706 rejestracjami i udziałem 10,0%. Trzecia lokata przypadła marce Wielton, która ma 9,4% udziału w rynku. Tuż za podium jest Metaltech z 7,4% udziału w rynku przyczep. Kolejne miejsca zajmują następujące marki (udział w rynku od stycznia do końca października 2022 r.):
5. Zasław 4,6%
6. Wodziński 3,9%
7. Mar-Pol 3,9%
8. Meprozet 3,4%
9. Joskin 2,5%
10. Cynkomet 2,4%
11. Pomot 2,3%
12. Fliegl 1,6%
13. Gomar 1,4%
14. Auto-Tech 0,6
15 Ursus 0,4%.
Hity sprzedaży
Zestawienie obejmuje modele po dziesięciu miesiącach 2022 roku. Serca nabywców zdobyła przyczepa Pronar T653/2 z 479 rejestracjami. Drugą ulubioną wersją jest Pronar PT612 – 248 szt., a trzecią Wielton PRS-2/W12 – 222 pojazdy. Jeśli chodzi o sprzedaż z podziałem na zastosowanie przyczep, to największym wzięciem cieszą się modele asenizacyjne następujących firm: Meprozet 228 szt., Pomot 154 szt., Joskin 116 szt. i Fliegl 23 szt. W zakresie przyczep do przewozu innych ładunków prym wiedzie Wielton z 66 przyczepami i Fliegl z 52 szt. Z kolei w zakresie przyczep do przewozu wody liderem jest Meprozet 11 pojazdów.
opr. i fot. jj, źródło: PIGMiUR