Fliegl określa swoją naczepę ZHKA 350 jako innowacyjną 2-osiowa wywrotkę z aluminiowym nadwoziem, która oferuje szereg funkcji z myślą o optymalnej wydajności i wszechstronności. Wspomniany model ZHKA 350 spoczywa na lekkiej konstrukcji. Rynek pokazuje, że wykorzystanie ciężarówek w rolnictwie pozwala na szybki transport dużych ilości towarów rolnych.
Imponująca ładowność
Przy masie całkowitej wynoszącej ok. 31 ton i masie własnej ok. 6 ton (zależnie od wyposażenia), ZHKA 350 oferuje imponującą ładowność. Producent zoptymalizował masę pojazdu z korzyścią dla ładunku. Fliegl wyjaśnia, że siły działające pionowo są optymalnie wiązane i przenoszone na płytę siodła. Na spodzie zaokrąglonego podwozia jest stalowa prowadnica, która upraszcza sprzęganie i zapobiega ewentualnym uszkodzeniom. Zaokrąglony kształt ułatwia również manewrowanie, ze względu na większą swobodę ruchu. Aluminiową skrzynię ładunkową o długości 9300 mm ukształtowano w formie stożka, dzięki czemu jest szersza w kierunku tyłu. Sprzyja to rozładunkowi wszelkich towarów rolniczych.
Nawet wilgotne materiały, np. obornik i kiszonka, łatwo się zsuwają. Tylna ściana z gumową uszczelką i napinaczami, a także właz do ziarna o wymiarach 400 x 400 mm sprawiają, że skrzynia ZHKA 350 jest uniwersalna dla szerokiej gamy towarów transportowych. Nadwozie jest szczelne, więc żadna ciecz nie wydostaje się na zewnątrz pojazdu. Na szczególną uwagę zasługuje wahadłowa ściana tylna z podwójnymi zawiasami i podwójną blokadą haka, która umożliwia poziomowanie boczne do 300 mm i szybki rozładunek.
Spokojny transport
Zawieszenie pneumatyczne z obniżaniem nachylenia zapewnia bardzo płynną jazdę po drodze. Co ważne, wraz z szerokim środkiem resorowania dzięki sztywnym osiom, osiągana jest maksymalna stabilność podczas wywrotu. Funkcję obniżania przechyłu można opcjonalnie wyłączyć. Dźwignia regulacji podnoszenia i opuszczania umożliwia aktywne sterowanie zawieszeniem pneumatycznym.
W zależności od wariantu przewidzianej prędkości, na osiach sztywnych montowane są opony 600/55 R26.5 przy 60 km/h lub 24 R20.5 przy 80 km/h. Aby zabezpieczyć ładunek, ZHKA 350 jest standardowo wyposażona w zwijaną plandekę. Platforma z przodu naczepy wywrotki Fliegl jest przykręcona bezpośrednio do tulei siłownika wywrotu. Umożliwia to obracanie platformy do tyłu nad płytą siodła podczas przechylania, zmniejszając zwis do przodu nad sworzniem zwrotnicy.
Składany dach
Zasilanie sprężonym powietrzem i połączenia elektryczne są zainstalowane na platformie, umożliwiając kierowcy podłączenie połączeń w pozycji stojącej. Fliegl zaznacza, że tylko on umieszcza złącza w taki sposób, aby kierowca mógł do nich dotrzeć bez konieczności czołgania się pod pojazdem. Opcjonalnie dostępny jest hydraulicznie składany dach "TopLift Light". Składany dach zapewnia prostą i szybką osłonę dla kiszonki i zrębków drzewnych oraz, w zależności od wariantu wyposażenia, może być wygodnie sterowany z fotela kierowcy za pomocą pilota radiowego. Model ZHKA 350 jest odpowiedzią na rosnące wymagania w zakresie wydajnego transportu rolniczego. Dzięki tej naczepie firma Fliegl Agrartechnik GmbH rozszerza swoją ofertę produktów w sektorze ciężarówek rolniczych i oferuje opłacalną alternatywę dla naczep typu "push-off".
oprac. Jan Józefowicz, źródło: Fliegl Agrartechnik GmbH