StoryEditorAgrotech Kielce 2023

Polska premiera ciągnika New Holland T7.300

Na targach Agrotech w Kielcach firma New Holland pokazała nowy model o długim rozstawie osi LWB, który łączy kompaktowość ciągnika z potężną mocą 300 KM.
20.03.2023., 11:08h

Producent postawił na komfort, użytkowanie, wydajności i ekonomiczność użytkowania. W tym mieści się wydłużenie trwałości i wytrzymałości poszczególnych podzespołów ciągnika.

Dlatego przeprojektowano układ hydrauliczny i elektryczny modelu T7.300. Zmiany te są na tyle znaczące, że przewody hydrauliczne i elektryczne mają teraz aż o 30% mniej połączeń, które mogłyby być źródłem problemów. Choć takie zmiany są niewidoczne dla użytkownika, mają podstawowe znaczenie dla bezawaryjnej pracy maszyny przez długie lata.

A co można powiedzieć o silniku?

Źródłem napędu nowego modelu T7.300 jest silnik FPT Industrial NEF z technologią ECOBlue HI-eSCR 2. Ta nowoczesna jednostka napędowa o pojemności 6,7 l generuje moc 300 KM, a maksymalny moment obrotowy 1249 Nm dostępny jest przy 1300 obr./min. Co ważne, nie jest to okupione ani wysokim zużyciem paliwa, ani złożonością obsługi serwisowej, która – zdaniem producenta – jest dosłownie minimalistyczna. To dzięki technologii HI-eSCR 2 silnik spełnia wymogi normy emisji spalin Stage V bez zaworu EGR i filtra cząstek stałych DPF. Wystarcza układ AdBlue i katalizator utleniający DOC. Użytkownicy mogą być zadowoleni, bo okres międzyprzeglądowy wynosi 750 godzin pracy. New Holland twierdzi, że to największa wartość wśród ciągników dostępnych na rynku.

image

Czterosłupkowa kabina Horizon Ultra korzysta z nowej konstrukcji ramy, dzięki czemu wewnątrz jest o 7,5% więcej miejsca. Dobrą wiadomością jest też niski poziom hałasu, wynoszący tylko 66 dB(A).

FOTO: New Holland

Znana przekładnia

W nowym modelu New Holland T7.300 za efektywne przeniesienie dużej mocy na koła odpowiada bezstopniowa przekładnia Auto Command. Ta znane rozwiązanie z innych modeli New Holland cechuje płynność przełączania między poszczególnymi zakresami. Ta skrzynia biegów troszczy się o prawidłowe wykorzystanie mocy silnika, utrzymując jego niskie obroty, co bezpośrednio przekłada się na ograniczenie zużycia paliwa.

Poza tym producent stosuje w nowym modelu ogumienie o zwiększonej o 12,5% nośności. Nowy rodzaj opon znacząco wpływa też na zwiększenie trakcji w ciężkich polowych warunkach i wyeliminowanie poślizgów kół. Większa nośność pozwala na pracę z większymi maszynami, co wpływa na wzrost wydajności w pracach polowych.

Komfort w kabinie

Wprowadzając na rynek model T7.300 New Holland dołożył starań, aby spełnić wymagania dotyczące bezpieczeństwa, zachowując komfort pracy. Czterosłupkowa kabina Horizon Ultra korzysta z nowej konstrukcji ramy, dzięki czemu wewnątrz jest o 7,5% więcej miejsca. Dobrą wiadomością jest też niski poziom hałasu, wynoszący tylko 66 dB(A).

Tak niska wartość wynika ze skutecznego tłumienia drgań przez zawieszenie samej kabiny. Za izolację kierowcy od nierówności podłoża odpowiada amortyzowana oś przednia Terraglide, a także system mechanicznej amortyzacji kabiny Comfort Ride lub występujący w opcji aktywny, elektrohydrauliczny Semi-Active Comfort Ride.

O komfort dbają też dwa wentylatory i pięć stref nadmuchu czystego powietrza. Pomocna jest też funkcja usuwania zaparowania w kabinie z podgrzewaniem przedniej i tylnej szyby oraz lusterek, którą uruchamia się przyciskiem w podłokietniku.

image

Sterowanie ciągnikiem odbywa się przez podłokietnik SideWinder Ultra, który można indywidualnie dopasować do potrzeb użytkownika nastawami góra/dół, przód/tył oraz przez ustawienie poduszki łokciowej.

FOTO: New Holland

Podłokietnik, czyli centrum dowodzenia

Sterowanie ciągnikiem odbywa się przez podłokietnik SideWinder Ultra, który można indywidualnie dopasować do potrzeb użytkownika nastawami góra/dół, przód/tył oraz przez ustawienie poduszki łokciowej.

Za sterowanie głównymi funkcjami ciągnika i przekładni odpowiada dźwignia CommandGrip. Tuż obok możemy znaleźć specjalną "mysz" odpowiadającą za kierowanie funkcjami przedniego i tylnego układu TUZ oraz wielofunkcyjny joystick do pracy z ładowaczem. Funkcje pracy poszczególnych podzespołów ciągnika i narzędzi mogących komunikować się z nim dwukierunkowo protokołem komunikacyjnym TIM (TractorImplement Management) wskazuje monitor IntelliView 12.

Nowy wyświetlacz CentreView

Ciągnik ma kolorowy wyświetlacz CentreView umieszczony centralnie w kole kierownicy. Rozwiązanie to trafiło do ciągnika T7.300 z koncepcyjnego modelu ciągnika New Holland Methane Power oraz zaprezentowanego niedawno T7 HD. Na ekranie jest szereg informacji o pracy silnika, jego prędkości obrotowej i prędkości ciągnika, ustawieniach przekładni czy wałka WOM. Istotne dla kierowcy jest to, że niezależnie od wykonywanych obrotów kierownicą wyświetlacz CentreView jest nieruchomy, a dzięki temu jego wskazania są zawsze czytelne.

image

Producent postawił na komfort, użytkowanie, wydajności i ekonomiczność użytkowania. W tym mieści się wydłużenie trwałości i wytrzymałości poszczególnych podzespołów ciągnika.

FOTO: New Holland

Zdalne wsparcie diagnostyczne

Nowy New Holland T7.300 jest wyposażony w specjalnie opracowany przez nas system zarządzania informacjami z pola - PLM Intelligence. Łączy on w sobie cyfrowe technologie, pozwalając na uzyskanie jak największej wydajności pracującej w polu maszyny, dbając o optymalizację kosztów. System umożliwia korzystanie z najlepszych aplikacji terenowych, takich jak: automatyczne sterowanie jazdą IntelliSteer, układ prowadzenia na uwrociach, funkcje magistrali ISOBUS, dbając o wykorzystanie w czasie pracy. Poza tym system PLM Intelligence za pośrednictwem aplikacji MYPLM Connect umożliwia wsparcie diagnostyczne udzielane online w czasie rzeczywistym przez specjalistów New Holland.

opr. Jan Józefowicz, źródło: New Holland

26. kwiecień 2024 05:56