Skrętne koła, większa zwrotność
Skrętne osie w przyczepach objętościowych znacznie zmniejszają promień skrętu zestawu, zwiększają jego zwrotność. Ponadto w przyczepach 3-osiowych, skrętne koła znacznie ograniczają zużycie opon i wydłużają ich żywotność, szczególnie w transporcie ciężkich ładunków na twardych asfaltowych powierzchniach.
Kierowane koła bez czujnika położenia dyszla
Znany producent przyczep, firma Krampe, wprowadza do oferty system kierowania osiami, który nie wykorzystuje stosowanego dotąd czujnika położenia dyszla zaczepowego. Elektrohydrauliczny układ wspomagania Dynamic Trailer Steering za pomocą kilku czujników analizują poczynania kierowcy. Dodatkowo jednostka pomiarowa wraz z dwoma generatorami impulsów mierzy prędkość i kierunek jazdy z osi przyczepy. W efekcie system otrzymuje pakiet informacji, który przekazywany jest do jednostki obliczeniowej, która korzystając ze specjalnie opracowanych algorytmów, oblicza odpowiedni kąt skrętu kół.
Nowa przyczepa Krampe AS 750
Czujniki na przyczepie są zamontowane w dobrze chronionym miejscu. Układ kierowniczy przyczepy działa automatycznie na podstawie obliczonego kąta skrętu i jest zasilany układem elektrycznym i hydraulicznym z ciągnika. Krampe wprowadza nowy system sterowania kołami w nowej przyczepie objętościowej ze ścianą przesuwną, AS 750. Dodaje jednak, że od 2023 roku system będzie dostępny również jako wyposażenie dodatkowe.
Artur Jakubek