Mniejszy, lecz nie słabszy
Nowo opracowane silniki Perkins serii 2600 oferują moc do 515 kW/690 KM. Turbodoładowana jednostka napędowa o pojemności 13 l mocą przewyższa swa klasę wagową. Seria 2600 może generować do 40 kW/L (53,5 KM/L) przy 0,45 kW/kg. Dzięki temu z powodzeniem ma zastąpić silniki o większej pojemności i tym samym większych gabarytach.
Ile modeli silników Perkins jest w serii 2600?
Objęty 82 patentami 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny jest dostępny w 8 wersjach mocy od 456 do 690 KM i momencie obrotowym do 2360 Nm przy prędkości roboczej 1300 obr./min. W całym zakresie mocy seria 2600 została zaprojektowana do pracy na wysokościach do 4000 m n.p.m.
Uniwersalna pojemność jak i gabaryty sprawić mogą, że ten silnik będzie napędzał najnowsze, przyjazne dla środowiska maszyny, m.in. w przemyśle rolniczym.
Czy olej napędowy odchodzi do lamusa?
Aby spełnić cele związane z zerową emisyjnością, silniki Perkins 2600 są kompatybilne z biopaliwami B20 i HVO. Dostosowanie jednostek napędowych do paliw nowej generacji ma pomóc w zmniejszeniu emisji C02. Nie oznacza to jednak, że silniki nie mogą być zasilane olejem napędowym. Ich konstrukcja zaprojektowana jest w taki sposób by w przyszłości silniki mogły być zasilane paliwami gazowymi o zapłonie iskrowy, (tj. gaz ziemny czy wodór) przy jednoczesnym spełnieniu norm emisji EU Stage V, U.S. EPA Tier 4 Final itp.
Wymiana oleju i filtrów co 1000 godzin
Zmiana filtrów i oleju jest kosztowna i zabiera cenny czas. Inżynierowie Perkinsa z pewnością o tym wiedzą, ponieważ nowy silnik został zaprojektowany tak, by wymiana oleju odbywała się co 1000 motogodzin.
Bartłomiej Dróżdż