
New Holland pokazał nową serię ciągników T8, która ma być dostępna wyłącznie w Ameryce Południowej. Pod ich maską drzemie silnik o pojemności 8,7 l, który rozwija moc ponad 400 KM. Czym różnią się południowoamerykańskie modele od wersji europejskiej?
New Holland T8 z fabryki w Brazylii
Nowa generacja ciągników New Holland T8 została zaprojektowana z myślą o specyfice południowoamerykańskiego rolnictwa i produkowana jest w brazylijskim zakładzie w Curitiba. To konstrukcje różniące się od znanych z Europy wersji T8 nie tylko parametrami, ale i wyglądem – zwłaszcza długością maski.
Silnik o mocy do 412 KM i zmieniona maska ciągnika T8
Pod wydłużoną maską nowej serii T8 pracuje sześciocylindrowy silnik FPT Cursor o pojemności 8,7 l. W zależności od wersji, moc wynosi od 265 KM (T8.320) do 412 KM (T8.440). W trzech najmocniejszych modelach zastosowano przekładnię full-powershift 21/5, podczas gdy mniejsze modele korzystają z uproszczonej przekładni 18/4. Wszystkie wersje osiągają prędkość maksymalną 40 km/h.
Hydraulika i telemetria w standardzie
Nowa seria T8 została wyposażona w system telemetrii PLM Connect jako wyposażenie standardowe. W największym modelu T8.440 zastosowano pompę hydrauliczną o wydajności 333 l/min, co pozwala na obsługę aż sześciu zewnętrznych obwodów hydraulicznych.
T8 na rynek brazylijski – co z Europą?
Choć nowa seria T8 została zaprojektowana z myślą o rynku Ameryki Południowej, to pytanie, czy podobna wersja trafi kiedyś do Europy, pozostaje otwarte. Wyraźnie widać jednak, że New Holland coraz mocniej różnicuje swoją ofertę w zależności od potrzeb poszczególnych kontynentów.
opr. aj