Dzięki wtryskowi paliwa common rail i czterema zaworami na cylinder, nowy silnik FPT F5 o pojemności 3,6 litra żywo reaguje na działania kierowcy. Maksymalny moment obrotowy przy 1300 obr./min wynosi 380 Nm w modelu Farmall 90 A i 450 Nm w Farmall 100 A. Wzrost momentu obrotowego to 47%. Zdaniem producenta, silnik FPT F5 jest bardzo oszczędny w zużyciu paliwa. Na plus trzeba też zapisać 600-godzinne okresy międzyobsługowe, które minimalizują czas przestojów i koszty konserwacji.
Cechą tego silnika jest bezobsługowy układ oczyszczania spalin (ATS), spełniający normę Stage V. Poza tym technologia redukcji emisji Compact Hi-eSCR2 nie wymaga wymiany filtrów ani czyszczenia mechanicznego. Zespół składa się z katalizatora (DOC), filtra cząstek stałych (DPF) i systemu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR).
Przekładnie
Moc przenoszona jest przez przekładnię mechaniczną 12 x 12 (40 km/h) lub opcjonalną, hydraulicznie przełączaną przekładnię Powershuttle z czterema biegami w każdym z trzech zakresów. W opcji dostępna jest również przekładnia pełzająca 20x20. Modele Farmall 90 A i 100 A z napędem na cztery koła wyposażone są w przednią oś z elektrohydrauliczną blokadą mechanizmu różnicowego. Jest też automatyczne włączanie napędu na cztery koła podczas hamowania, co poprawia osiągi, stabilność i bezpieczeństwo.
Maksymalny udźwig tylnego podnośnika wynosi 4400 kg, a system Case IH Lift-O-Matic umożliwia szybkie podnoszenie i opuszczanie narzędzi do wcześniej ustawionej pozycji. Ciągniki mają również WOM 540/540E/1000 z opcjami prędkości ECO.
Podnośnik przedni
Opcje obejmują mechaniczny podnośnik przedni, który może podnieść do 1400 kg, przedni WOM o prędkości 1000 obr./min i pompę Extra Flow o wydatku 82 l/m. Usprawnia to pracę z ładowaczem czołowym i obsługę narzędzi montowanych na podnośniku przez trzy zdalne wyjścia. Oba nowe modele Farmall A mogą być również fabrycznie wyposażone we wsporniki i układy hydrauliczne przystosowane do pracy z ładowaczem czołowym Case IH. Odpowiednim modelem dla nowego ciągnika Farmall A jest Case IH L3815A. Prosty system typu "plug and play" ułatwia podnoszenie ładunków na wysokość do 3,8 m a maksymalny udźwig to 1922 kg
W czterosłupkowej kabinie jest płaska podłoga, a wejście do niej prowadzi przez szerokie stopnie. Case IH podaje, że klimatyzacja jest w standardzie, a maksymalny poziom hałasu to zaledwie 77 dB. Wszystkie elementy sterujące umieszczono w panelu z prawej strony kierowcy, pneumatycznie zawieszony fotel wpływa na komfort jazdy, a gniazdo USB i uchwyt na telefon zapewniają dodatkową wygodę.
opr. Jan Józefowicz