Bazując na 45-letnim doświadczeniu, JCB stworzyło najmniejszy w ofercie ładowarek teleskopowych Loadall, model 514-40. Dzięki kompaktowym gabarytom, przy wysokości 1,8 m i szerokości 1,56 m, ładowarkę można z powodzeniem przewodzić na przyczepie niskopodwoziowej.
Mała JCB 514-40 z dużą kabiną
Mimo, że 514-40 to model kompaktowy, według danych producenta, ma największą w swojej klasie kabinę – szerszą nawet o 20 cm od porównywalnych modeli. Maszyna jest przy tym wystarczająca mała i zwinna, żeby zmieścić się w wysokich na niespełna 2 m drzwiach budynków inwentarskich. Dzięki możliwości kierowania 4 kołami, zmieści się w ciasnych korytarzach przy wywożeniu obornika, czy ścieleniu słomy.
Jakim silnikiem dysponuje JCB Loadall 514-40?
Jednostką napędową jest silnik o pojemności 19 kW/25 KM spełniający normę emisji spalin Euro 5 bez filtra cząstek stałych (DPF) czy AdBlue. Trzycylindrowa jednostka o pojemności 1,1 l generuje maksymalny moment obrotowy 66,9 Nm i napędza dwuzakresową przekładnię hydrostatyczną rozpędzając maszynę do maksymalnie 15 km/h. Ciągły napęd na cztery skrętne koła oraz masa własna modelu 514-40 wynosząca 2700 kg mają zapewnić maszynie dobrą trakcję i sprawny załadunek.
Udźwig ładowarki Loadall 514-40
Największa, według danych producenta, kabina w tej klasie ładowarek teleskopowych, oznacza nie tylko komfortową pracę operatora, ale również wygodne wchodzenie i wychodzenie, a także dobrą widoczność wokół maszyny. Kabina jest o 20% większa w porównaniu z tą w dotychczasowym modelu 516-40. JCB podkreśla również, że przy udźwigu 1400 kg i wysokości podnoszenia 4 m, nowa ładowarka Loadall 514-40 ma największy w swojej klasie udźwig na pełnej wysokości – nawet o 12% w porównaniu z konkurencyjnymi maszynami.
Łatwe serwisowanie JCB 514-40
Dzięki zastosowaniu małego silnika, nowa ładowarka generuje niskie koszty eksploatacji i utrzymania. Aby ułatwić serwisowanie maszyny, punkty obsługi i konserwacji zgromadzono w jednym miejscu. Dystrybutorem ładowarek JCB w Polsce jest firma Ag
Artur Jakubek
fot. firmowe