
To ważna informacja dla rolników poszukujących wytrzymałych rozwiązań transportowych produkowanych w Polsce. Firma Joskin wprowadza na rynek nowy model przyczepy budowlanej Trans-KTP 24/54, który powstaje w polskim zakładzie w Trzciance.
Jakie zawieszenie ma nowa przyczepa Joskin?
Cechą szczególną tej 24-tonowej przyczepy jest zastosowanie zawieszenia na wahaczu, które zastąpiło wcześniej stosowane zawieszenie typu Hydro-Pendul. Konstrukcja opiera się na dwóch dużych skrzynkach utworzonych z profili rurowych o wymiarach 300 × 300 × 12,5 mm. Do każdej z nich zamocowane są dwie półosie, połączone przegubowo z centralną osią na tulejach ze smarownicami i jednoczęściowym stołem przykręconym do ramy.
Jak informuje producent, zawieszenie wahaczowe to ekonomiczne i wytrzymałe rozwiązanie do przyczep dwuosiowych. Doskonale dostosowuje się do trudnych warunków terenowych, zapewniając jednocześnie maksymalną stabilność podczas wywrotu - nie występuje bowiem problem osiadania zawieszenia, co przekłada się na bezpieczeństwo i efektywność pracy.
Jakie wyposażenie ma przyczepa Joskin Trans-KTP 24/54
W przyczepie zastosowano osie BPW 150-10G z hamulcami o wymiarach 410 × 180 mm. Całość wspiera się na oponach Vredestein Endurion w rozmiarze 650/55R26.5, które są specjalnie zaprojektowane do transportu w trudnych warunkach. Bieżnik opony Endurion Trailer charakteryzuje się doskonałymi właściwościami samoczyszczącymi, co docenią rolnicy pracujący na podmokłych lub błotnistych terenach.
Zastosowanie tak szerokich kół było możliwe dzięki ramie o szerokości 700 mm, przy jednoczesnym zachowaniu maksymalnej dopuszczalnej szerokości pojazdu na drodze. Warto dodać, że rama zbudowana jest z profilowanych rur o wymiarach 300 × 100 × 10 mm, co gwarantuje jej odpowiednią wytrzymałość.
Skrzynia ładunkowa z solidnej stali Hardox
W modelu Trans-KTP 24/54 wysokość skrzyni ładunkowej zwiększono z 950 mm do 1050 mm, co przekłada się na większą pojemność. Konstrukcja umożliwia również montaż różnych systemów plandek, w zależności od potrzeb użytkownika.
Skrzynia wykonana jest z dwóch arkuszy blachy ze stali Hardox 450 o grubości 6 mm, bez poprzecznego spawu łączącego, co zwiększa jej wytrzymałość. Charakterystyczną cechą jest kształt trapezowy – tył skrzyni jest o 8 cm szerszy niż przód. W połączeniu z hydraulicznie otwieraną klapą o dużym prześwicie, konstrukcja ta zapewnia wyjątkowo łatwe opróżnianie przyczepy.
Czym zaskakuje przyczepa Joskin?
Jedną z najbardziej innowacyjnych cech przyczepy jest system wywrotu z teleskopowym siłownikiem montowanym na przegubie o podwójnej osi obrotu ze smarowanymi łożyskami. Przegub umieszczony z przodu ramy skutecznie pochłania naprężenia powstające przy przechyle oraz chroni siłownik i skrzynię przed odkształceniami.
Ciekawostką techniczną, która wyróżnia tę przyczepę na tle konkurencji, jest automatycznie chowający się zderzak tylny podczas wywrotu. Rozwiązanie to zapobiega jego zabrudzeniu lub uszkodzeniu podczas wyładunku materiałów, co ma wydłużyć żywotność pojazdu i zmniejsza koszty eksploatacji.
Komfort użytkowania zapewnia również dyszel hydropneumatyczny zaczepem kulistym o średnicy 80 mm, który skutecznie amortyzuje wstrząsy podczas transportu.
Kiedy będzie dostępna nowa przyczepa Joskin Trans-KTP 24/54?
Przyczepa Trans-KTP 24/54 jest w dostosowana do ruchu w krajach europejskich. Jej wyposażenie, w tym oświetlenie, układ hamulcowy oraz gabaryty, spełnia wszystkie wymagania nakładane przez przepisy homologacyjne obowiązujące na terenie Unii Europejskiej.
Dla rolników i firm budowlanych poszukujących wytrzymałej i funkcjonalnej przyczepy produkowanej w Polsce, model ten stanowi interesującą propozycję. Jak informuje producent, przyczepę można już zamawiać, a pierwsze dostawy zaplanowano na czerwiec 2025 roku.
opr. aj