Dwuprzewodowe hamulce zastępują jednoprzewodowe w nowych ciągnikach
Jak poinformował Transportowy Dozór Techniczny, z dniem 1 stycznia wygasły świadectwa homologacji dla nowych ciągników wyposażonych w jednoprzewodowe hamulce hydrauliczne.
- Producenci nie mogą montować połączeń hydraulicznych typu jednoprzewodowego w nowych ciągnikach po dniu 31 grudnia 2024 r. W związku z powyższym, z dniem 01 stycznia 2025 r. wygasły świadectwa homologacji typu UE pojazdów dla nowych ciągników rolniczych (kategoria: T i C) wyposażonych w połączenia hydrauliczne urządzeń hamujących i sprzęgów hamulcowych typu jednoprzewodowego – czytamy w komunikacie TDT.
Wprowadzenie nowych wymogów tłumaczone jest wyższą skutecznością układów dwuprzewodowych.
Czy można sprzedać ciągnik z jednoprzewodowym układem hamulcowym?
Producenci, którzy dotychczas nie dostosowali swoich ciągników do nowych przepisów, niekoniecznie muszą "zostać" ze swoimi ciągnikami.
- Podstawą do rejestracji oraz wprowadzenia do obrotu handlowego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nowych ciągników rolniczych wyposażonych w ww. połączenia hydrauliczne typu jednoprzewodowego od dnia 01 stycznia 2025 r. jest uzyskanie od Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego zezwolenia na dopuszczenie do ruchu drogowego pojazdu z końcowej partii produkcji – informuje TDT.
To, w jaki układ został wyposażony dany ciągnik, można znaleźć w pkt 43.6.4 oraz pkt 43.6.4.1 świadectwa zgodności.
Źródło: tygodnik-rolniczy.pl