StoryEditor

New Holland T9 SmartTrax – kiedy ten gigant trafi na rynek i w jakich regionach?

Mówimy o ciągniku z inteligentnym systemem PLM na rok modelowy 2025 z systemem gąsienic lub zestawu kołowego.
15.02.2024., 12:21h

Wraz z uruchomieniem T9 SmartTrax z PLM Intelligence firma New Holland oferuje system gąsienic zbudowany z myślą o zapewnieniu wysokich osiągów niezależnie od warunków terenowych.

– T9 SmartTrax z PLM Intelligence odzwierciedla nasze dziedzictwo w zakresie przekraczania granic – wyjaśnia Sean Dorosz, Global Large Tractor Product Manager w New Holland i dodaje – To coś więcej niż ulepszony system śledzenia. To zobowiązanie dla rolników zbudowane w oparciu o innowacyjność, wydajność, możliwości i wszechstronność.

Opanowanie terenu z T9 SmartTrax

T9 SmartTrax z PLM Intelligence prezentuje zestaw funkcji zaprojektowanych w celu podniesienia wydajności i uproszczenia rutynowej konserwacji.

Włączenie wahliwych kół rolkowych i amortyzującego drgania zawieszenia w układzie gąsienic przyczynia się do podniesienia komfortu jazdy i zapobiega nierównomiernemu zużyciu podczas transportu z pola na pole. Aby zapewnić łatwość codziennej konserwacji, zintegrowano kołpaki systemu Clear Track, zapewniając łatwy dostęp do krytycznych komponentów. Nowy system gąsienic w ciągniku New Holland T9 usprawnia również konserwację i optymalizuje napięcie, eliminując ręczną regulację dzięki automatycznemu systemowi napinania gąsienic — ta aktualizacja może przyczynić się do wydłużenia żywotności taśmy gąsienicowej.

Jak wyjaśnia producent – system SmartTrax, będzie dostępny do użytku rolniczego w pięciu modelach T9 z roku modelowego 2025 — T9.520, T9.580, T9.615, T9.655 i T9.700 — o mocy znamionowej od 475 do 645 KM, zapewnia wydajność w różnych terenach, jednocześnie poprawiając ogólną wydajność operacyjną i zachowując integralność środowiska polowego.

image

T9 SmartTrax ma uchylne stopnie wejściowe do kabiny. Obracają się one automatycznie z ruchem przegubowym ciągnika, zapobiegając wysuwaniu się stopni poza gąsienice i ułatwiając wchodzenie i wychodzenie z kabiny.

FOTO: New Holland

Wydajny transport z pola na pole

Szybkość i zwrotność to dwie największe korzyści, jakie operatorzy zauważą dzięki systemowi SmartTrax. Dzięki połączeniu z szeregiem różnych modeli T9 o dużej mocy i zwiększeniem maksymalnej prędkości pojazdu w celu uzyskania optymalnej wydajności, operatorzy zauważą poprawę prędkości na drodze, teraz do 25 mil na godzinę. Zapewnia to szybszy i bardziej wydajny transport z pola na pole.

Oferując elastyczność w różnych zastosowaniach, T9 SmartTrax ma wiele opcji taśm gąsienicowych. Obejmują one dwie szerokości — 30 cali i 36 cali — oraz trzy różne marki taśm do wyboru.

Inne udogodnienia obejmują zwiększenie pojemności zbiornika paliwa o 47% w ciągnikach T9 SmartTrax z roku modelowego 2025, która została ulepszona dzięki układowi gąsienic CNH i niższemu profilowi ciągnika. Pojemność zbiornika paliwa wynosi obecnie 455 galonów amerykańskich, co przyczynia się do wydłużenia czasu pracy i skrócenia postojów na tankowanie.

T9 SmartTrax ma uchylne stopnie wejściowe do kabiny. Obracają się one automatycznie z ruchem przegubowym ciągnika, zapobiegając wysuwaniu się stopni poza gąsienice i ułatwiając wchodzenie i wychodzenie z kabiny.

Kiedy ciągniki trafią na rynek?

– Produktywność ma kluczowe znaczenie dla T9 SmartTrax. Dzięki temu systemowi zwiększamy osiągi gąsienic, co skraca nieproduktywny czas pracy ciągnika i przejazdy z pola na pole oraz przerwy na tankowanie, aby zmaksymalizować wydajność operatora na polu i zminimalizować czas spędzony na pracy – mówi Sean Dorosz.

T9 SmartTrax będzie dostępny w Ameryce Północnej i Australii w roku modelowym 2025, a zamówienia można będzie składać od lata 2024 roku.

oprac. Jan Józefowicz, źródło: New Holland

21. listopad 2024 08:52