Gama flagowych kombajnów z serii CX korzystała z różnych rozwiązań, w tym był m.in. separator obrotowy wprowadzony przez markę w 1972 roku, zintegrowany podłokietnik dostępny od 1993 roku i największy w owym czasie bęben młócący o średnicy 750 mm, zastosowany po raz pierwszy w 2001 roku.
W 2020 roku pojawił się bęben młócący Ultra-Flow, którego cechą szczególną jest o 16% mniejsze zapotrzebowanie na moc, co zmniejsza zużycie paliwa i zwiększa wydajność kombajnu nawet o 15%.
Nowe modele serii CX mają na pokładzie wiele intrygujących rozwiązań, w tym Opti-Speed (z automatycznym dostosowywaniem szybkości pracy wytrząsacza słomy), SmartTrax, Opti-Fan, Opti-Clean, kabinę Harvest Suite Ultra Cab, które troszczą się o komfort pracy i oszczędność paliwa dzięki silnikowi HI-eSCR Ecoblue 2.0 marki FPT.
Wydajny zespół żniwny FD2 FlexDraper
CX jest teraz dostępny z nowym zespołem żniwnym FD2 Flex Draper, pierwszym tego typu produktem powstałym we współpracy marki New Holland z MacDon Industries. Tym co charakteryzuje ten heder jest szybka reakcja trybu kopiowania, większa elastyczność i wydajność.
Jak wyjaśnia firma, w hederze FD2 Flex Draper zastosowano system MacDon Active Float, który zapewnia szybkość reakcji na zmiany w rzeźbie terenu z elastycznością większą nawet o 70%. System MacDon Active Crop Flow zastosowany w hederze FD2 Flex Draper podaje zebraną masę wzdłuż przenośników bocznych w kierunku systemu FeedMax, co istotnie wpływa na przepływ materiału i całkowitą wydajność omłotu. Efektem współpracy marki New Holland z MacDon Industries od 2021 r. jest zwiększenie wydajności na polu i obniżenie koszty eksploatacji.
opr. Jan Józefowicz, źródło: New Holland, fot. jj i NH